eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyReklama i czas reakcjiRe: Reklama i czas reakcji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!no
    t-for-mail
    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Reklama i czas reakcji
    Date: Sun, 17 Nov 2013 12:29:11 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 28
    Message-ID: <l6aa2n$l1j$1@mx1.internetia.pl>
    References: <52846bf6$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
    <pomnh23py7ia.47rjlegjmgxp$.dlg@40tude.net>
    <s...@t...dom.local> <l68kon$jb3$1@speranza.aioe.org>
    <1781ur02wx4hb$.gxm29tfckcgw$.dlg@40tude.net>
    <vmfjyx0ja281.1pnkk5uvcex7j$.dlg@40tude.net>
    <l6a2e0$t7t$1@mx1.internetia.pl>
    <528891fe$0$2284$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83-238-168-227.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1384688535 21555 83.238.168.227 (17 Nov 2013 11:42:15 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 17 Nov 2013 11:42:15 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    In-Reply-To: <528891fe$0$2284$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2511103
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com>

    > Co do tego czasu reakcji:
    > Jedna sekunda, to kawał czasu. Przy prędkości 50km/h obiekt pokonuje w tym
    > czasie prawie 14m! To ponad 3 długości samochodu!
    > Zgoda - trudno zrobić eksperyment, gdzie badany kierowca "nie spodziewa
    > się", choć przecież powinien, wystąpienia niespodziewanego czynnika.
    > Wyobraźcie więc sobie, że w ruchu miejskim pojazd przed Wami nagle hamuje
    > (bo kierowca pierwszy raz jedzie automatem i zamiast sprzęgła gwałtownie
    > nacisnął hamulec).
    > No i co - każdy wdupi? Myślę, że większość jednak nie wdupi.
    >
    > Kierowca (nie-dupa) rutynowo jest wyczulony na sygnały zagrożenia, typu
    > np. pieszy zbliżający się do krawężnika, kołyszący się rowerzysta itp. To
    > się widzi "kątem oka", interpretuje w podświadomości i wtedy noga już jest
    > nad hamulcem. Ale to jest zdolność przewidywania, a my tu nie o tym.
    >
    > Nie wierzę w tę "ponad sekundę". Obstawiam czas rzędu 0.3s od zauważenia
    > pieszego wychodzącego nagle na jezdnię (powiedzmy zza drzewa lub pojazdu)
    > do rozpoczęcia hamowania (śladu na asfalcie) u trzeźwego, przeciętnie
    > doświadczonego kierowcy.

    Testy tyle dają, ale kierowca jednak jest zorientowany na reakcję a
    normalnie niekoniecznie tak jest

    Takie np badania http://autobusy-test.com.pl/pdf/GUZEK%20Marek%20i%20
    in.pdf

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: