-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!feed.new
s.qwest.net!mpls-nntp-03.inet.qwest.net!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.
com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostr
ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 17 Nov 2013 12:23:36 +0100
From: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Reklama i czas reakcji
References: <52846bf6$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
<pomnh23py7ia.47rjlegjmgxp$.dlg@40tude.net>
<s...@t...dom.local> <l68kon$jb3$1@speranza.aioe.org>
<1781ur02wx4hb$.gxm29tfckcgw$.dlg@40tude.net>
<vmfjyx0ja281.1pnkk5uvcex7j$.dlg@40tude.net>
<l6a2e0$t7t$1@mx1.internetia.pl>
<528891fe$0$2284$65785112@news.neostrada.pl>
<l6a5op$ta7$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <l6a5op$ta7$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 131116-1, 2013-11-16), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 41
Message-ID: <5288a73a$0$2288$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: ratnet.pl
X-Trace: 1384687418 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2288 83.238.170.2:52127
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2511101
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-11-17 11:28, Liwiusz pisze:
>> Nie wierzę w tę "ponad sekundę". Obstawiam czas rzędu 0.3s od zauważenia
>> pieszego wychodzącego nagle na jezdnię (powiedzmy zza drzewa lub
>> pojazdu) do rozpoczęcia hamowania (śladu na asfalcie) u trzeźwego,
>> przeciętnie doświadczonego kierowcy.
>
> Jeszcze sobie to rozpisz na zorientowanie się, ruch nogą, naciśnięcie
> pedału, to Ci wyjdzie, że pedał do zablokowania kół naciskasz w pół
> dziesiątej sekundy.
>
> 0,3 to nierealne (od zauważenia do zablokowania). Samo biegnięcie
> impulsu nerwowego do nogi to kilka setnych sekundy.
>
Nie mylą Ci się znowu rzędy, gdzieś-tak o rząd? Najkrótszy "ludzki" czas
reakcji, to coś ok. 0.1s.
Prosty eksperyment (ale przy "spodziewam się") każdy może sam (no -
potrzebna pomoc innej osoby) zrobić: Osoba A (pomocnik) przykłada do
ściany linijkę, zerem na dół i przytrzymuje ją za górny koniec. Badana
osoba (B) opiera rękę na ścianie tak, żeby nie dotykać linijki, a kciuk
był nad "zerem". Osoba A puszcza linijkę, a B ma ją kciukiem zatrzymać.
Dalej: wzór t=sqrt(2*x/9.81).
No dobra, znalazłem miarodajne wyniki:
http://www.ein.org.pl/pl-2012-04-05
(na dole jest pdf do ściągnięcia)
Tam - rysunek 6. Czas reakcji psychomotorycznej, to ok. 0.42s (przy
sporej prędkości i małej odległości do ew. kolizji), a bywało i 0.35s.
Czyli wychodzi na moje. Idę sobie postawić piwo za prawidłowe szacunki i
wyczucie. Dzisiaj nigdzie nie jadę :)
Ciekawe są "prawe obszary" tych rysunków. Oznaczają one, że jeśli
prędkość jest mała, a odległość do kolizji spora, to "dajemy sobie luz"
i reagujemy spokojnie. I słusznie!
--
Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.11.13 12:29 John Kołalsky
- 17.11.13 16:19 cef
- 17.11.13 16:22 John Kołalsky
- 17.11.13 16:30 sqlwiel
- 17.11.13 16:55 Liwiusz
- 17.11.13 16:55 John Kołalsky
- 17.11.13 17:05 cef
- 17.11.13 17:23 sqlwiel
- 17.11.13 17:28 sqlwiel
- 17.11.13 19:36 John Kołalsky
- 17.11.13 20:29 sqlwiel
- 18.11.13 08:51 J.F.
- 18.11.13 09:17 WW
- 18.11.13 09:18 sqlwiel
- 18.11.13 09:27 Maciek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=