eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyReklama i czas reakcjiRe: Reklama i czas reakcji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!feed.new
    s.qwest.net!mpls-nntp-03.inet.qwest.net!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 17 Nov 2013 12:23:36 +0100
    From: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Reklama i czas reakcji
    References: <52846bf6$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
    <pomnh23py7ia.47rjlegjmgxp$.dlg@40tude.net>
    <s...@t...dom.local> <l68kon$jb3$1@speranza.aioe.org>
    <1781ur02wx4hb$.gxm29tfckcgw$.dlg@40tude.net>
    <vmfjyx0ja281.1pnkk5uvcex7j$.dlg@40tude.net>
    <l6a2e0$t7t$1@mx1.internetia.pl>
    <528891fe$0$2284$65785112@news.neostrada.pl>
    <l6a5op$ta7$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <l6a5op$ta7$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 131116-1, 2013-11-16), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 41
    Message-ID: <5288a73a$0$2288$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: ratnet.pl
    X-Trace: 1384687418 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2288 83.238.170.2:52127
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2511101
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-11-17 11:28, Liwiusz pisze:

    >> Nie wierzę w tę "ponad sekundę". Obstawiam czas rzędu 0.3s od zauważenia
    >> pieszego wychodzącego nagle na jezdnię (powiedzmy zza drzewa lub
    >> pojazdu) do rozpoczęcia hamowania (śladu na asfalcie) u trzeźwego,
    >> przeciętnie doświadczonego kierowcy.
    >
    > Jeszcze sobie to rozpisz na zorientowanie się, ruch nogą, naciśnięcie
    > pedału, to Ci wyjdzie, że pedał do zablokowania kół naciskasz w pół
    > dziesiątej sekundy.
    >
    > 0,3 to nierealne (od zauważenia do zablokowania). Samo biegnięcie
    > impulsu nerwowego do nogi to kilka setnych sekundy.
    >

    Nie mylą Ci się znowu rzędy, gdzieś-tak o rząd? Najkrótszy "ludzki" czas
    reakcji, to coś ok. 0.1s.

    Prosty eksperyment (ale przy "spodziewam się") każdy może sam (no -
    potrzebna pomoc innej osoby) zrobić: Osoba A (pomocnik) przykłada do
    ściany linijkę, zerem na dół i przytrzymuje ją za górny koniec. Badana
    osoba (B) opiera rękę na ścianie tak, żeby nie dotykać linijki, a kciuk
    był nad "zerem". Osoba A puszcza linijkę, a B ma ją kciukiem zatrzymać.
    Dalej: wzór t=sqrt(2*x/9.81).

    No dobra, znalazłem miarodajne wyniki:

    http://www.ein.org.pl/pl-2012-04-05
    (na dole jest pdf do ściągnięcia)
    Tam - rysunek 6. Czas reakcji psychomotorycznej, to ok. 0.42s (przy
    sporej prędkości i małej odległości do ew. kolizji), a bywało i 0.35s.
    Czyli wychodzi na moje. Idę sobie postawić piwo za prawidłowe szacunki i
    wyczucie. Dzisiaj nigdzie nie jadę :)

    Ciekawe są "prawe obszary" tych rysunków. Oznaczają one, że jeśli
    prędkość jest mała, a odległość do kolizji spora, to "dajemy sobie luz"
    i reagujemy spokojnie. I słusznie!

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: