  • Data: 2013-11-17 10:53:00
    Temat: Re: Reklama i czas reakcji
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-11-17 10:18, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Przejście się nie zbliża, to my się zbliżamy :-)

    A mnie kiedyś napadł krawężnik i uderzył w czoło! :)
    Teoria względności :)
    Przyp (o teorii względności): Jak komuś wsadzę palec do dupy, to on ma
    palec w dupie i ja mam palec w dupie. Mamy więc dwa palce i dwie dupy... :)

    Co do tego czasu reakcji:
    Jedna sekunda, to kawał czasu. Przy prędkości 50km/h obiekt pokonuje w
    tym czasie prawie 14m! To ponad 3 długości samochodu!
    Zgoda - trudno zrobić eksperyment, gdzie badany kierowca "nie spodziewa
    się", choć przecież powinien, wystąpienia niespodziewanego czynnika.
    Wyobraźcie więc sobie, że w ruchu miejskim pojazd przed Wami nagle
    hamuje (bo kierowca pierwszy raz jedzie automatem i zamiast sprzęgła
    gwałtownie nacisnął hamulec).
    No i co - każdy wdupi? Myślę, że większość jednak nie wdupi.

    Kierowca (nie-dupa) rutynowo jest wyczulony na sygnały zagrożenia, typu
    np. pieszy zbliżający się do krawężnika, kołyszący się rowerzysta itp.
    To się widzi "kątem oka", interpretuje w podświadomości i wtedy noga już
    jest nad hamulcem. Ale to jest zdolność przewidywania, a my tu nie o tym.

    Nie wierzę w tę "ponad sekundę". Obstawiam czas rzędu 0.3s od zauważenia
    pieszego wychodzącego nagle na jezdnię (powiedzmy zza drzewa lub
    pojazdu) do rozpoczęcia hamowania (śladu na asfalcie) u trzeźwego,
    przeciętnie doświadczonego kierowcy.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.