eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmRekawica kuchenna prezentem Payback po 33 latach doładowywania konta Orange kwotą 50zł/3 m-ceRe: Rekawica kuchenna prezentem Payback po 33 latach doładowywania konta Orange kwotą 50zł/3 m-ce
  • Data: 2009-10-27 11:51:41
    Temat: Re: Rekawica kuchenna prezentem Payback po 33 latach doładowywania konta Orange kwotą 50zł/3 m-ce
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 27 Oct 2009 12:28:57 +0100, Szopa napisał(a):

    > Przecież idea PayBack polega na tym, że zbierasz punkty NIE TYLKO w
    > Orange, ale także kilku innych miejscach - za codzienne zakupy, benzynę,
    > zakupy na allegro, korzystanie z usług bankowych, hoteli, etc. To
    > oznacza, że gromadzisz je znacznie szybciej niż gdybyś korzystał tylko z
    > dawnego Profitu.

    Ale praktycznie wszystkie te miejsca miały swoje systemy punktowe,
    nierzadko z możliwością przeliczania tych punktów na punkty innych firm
    (OIDP np. Vitay i 5Plus), więc mimo znacznie niższych "cen" szybkość
    zbierania punktów mogła rosnąć podobnie szybko.
    Niestety, na przestrzeni lat nie widziałem uczciwego systemu
    lojalnościowego w tym kraju - tzn takiego w którym "ceny" nagród nie rosły
    wraz z tym jak przeciętny klient zbierał punkty. No ale może jakiś
    pominąłem...

    Niestety, Payback jest tu chyba z tego wszystkiego najwredniejszy - ile
    innych systemów przewiduje całkowity przepadek punktów w razie braku
    napływu nowych punktów przez jakiś czas?

    A tu sprytnie zrobiono krok dalej:

    9. Wygaśnięcie Punktów

    Jeśli nie postanowiono inaczej, Punkty PAYBACK wygasają po upływie 36
    miesięcy od ich przyznania uczestnikowi Programu ze skutkiem na koniec
    ostatniego miesiąca kalendarzowego tego okresu, jeśli nie zostały w tym
    czasie wymienione na Nagrody lub Bony zgodnie z zasadami Programu. Jeśli w
    okresie następujących po sobie 12 miesięcy w stosunku do danego Konta
    PAYBACK nie zostaną Państwu przyznane Punkty PAYBACK ani nie wymienią
    Państwo Punktów PAYBACK na Nagrody lub Bony, Państwa Konto PAYBACK zostanie
    zamknięte, a znajdujące się na nim Punkty wygasną.

    czyli jeżeli chcecie cokolwiek z tego mieć, musicie mieć możliwość
    uzbierania danej liczby punktów w tym czasie.
    Dla przykładu - odbija mi chęć zakupu iPoda nano. 82 tysiące punktów.
    czyli 2280 punktów miesięcznie - zbierasz tyle - masz szansę. Zbierasz 2270
    - NIGDY nie dostaniesz tego ipoda. NIGDY.
    I to wszystko przy założeniu że za 2 lata nie okaże się, że ten ipod
    kosztuje nie 82 tysiące a np. 110 tysięcy i też go nigdy nie dostaniesz.

    W orange jest 1 punkt za 2 zł. 2270 punktów miesięcznie, to 4540 zł na
    fakturze Orange co miesiąc.
    To samo jest w Real. W BP - 3 punkty za 2 litry. Przy średniej cenie
    (załóżmy) 4 zł mamy 3 punkty za 8 zł, jeszcze gorzej niż punkt za 2 zł.

    Odliczmy jeszcze różne promocje itp... Frajer który się na to załapał,
    musi wydawać nie mniej niż 4000 zł co miesiąc na zakupy w Orange/Real/BP,
    żeby przez trzy lata uzbierać sobie na ipoda. Ilu z was ma takie pieniądze
    PO opłaceniu czynszu, rachunków, zostawieniu sobie trochę na wydatki w
    innych firmach? Tak lekko licząc, na ipoda z paybacka będzie stać tych co
    zarabiają około 8000 zł netto, nie mają dzieci itp...
    Pozostaje pytanie - czy ktoś taki będzie na tyle głupi, że będzie czekał 3
    lata na tego ipoda (jeżeli nie podrożeje) zamiast pójść i kupić go sobie w
    sklepie?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel