eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmRekawica kuchenna prezentem Payback po 33 latach doładowywania konta Orange kwotą 50zł/3 m-ceRe: Rekawica kuchenna prezentem Payback po 33 latach doładowywania konta Orange kwotą 50zł/3 m-ce
  • Data: 2009-10-27 12:29:53
    Temat: Re: Rekawica kuchenna prezentem Payback po 33 latach doładowywania konta Orange kwotą 50zł/3 m-ce
    Od: Szopa <s...@n...podam.spamerom.adresu.br> szukaj wiadomości tego autora

    Waldek Godel pisze:

    > Niestety, na przestrzeni lat nie widziałem uczciwego systemu
    > lojalnościowego w tym kraju - tzn takiego w którym "ceny" nagród nie rosły
    > wraz z tym jak przeciętny klient zbierał punkty. No ale może jakiś
    > pominąłem...

    Ceny nagród rosną bo rośnie inflacja. Mówienie więc, że system jest
    przez to nieuczciwy jest mocno naciągane. Stosując ten typ myślenia,
    możesz mówić, że sklepy są nieuczciwe, bo z miesiąca na miesiąc coraz
    więcej towarów drożeje.

    > Niestety, Payback jest tu chyba z tego wszystkiego najwredniejszy - ile
    > innych systemów przewiduje całkowity przepadek punktów w razie braku
    > napływu nowych punktów przez jakiś czas?

    Każdy program lojalnościowy jest ... dobrowolny. Nie chcesz - nie
    korzystasz. Payback to pierwszy taki program w Polsce (w sensie
    zbierania punktów w różnych firmach). IMHO nie ma się więc co spodziewać
    dobrych warunków. Te zmienią się istotnie dopiero gdy pojawi się
    konkurencja.

    Mam jednak wrażenie, że demonizuje się ofertę Payback. Punkty zbierane
    są częściej, w większych ilościach, w większej liczbie firm, inny jest
    przelicznik więc raczej trudno porównywać to bezpośrednio z dawnym
    Profitem. Ale można pokusić się o porównanie innego typu: miesięcznych
    wydatków w przeliczeniu wartość nagrody (uwaga: wartość rynkową, a nie
    katalogową bo ta przeważnie jest wzięta z sufitu). Pokażę na moim
    przykładzie w programie Era Premia (akurat tam mam fona):

    Moje miesięczne rachunki za tel wynoszą ok 50 zł, co daje 1200 zł w
    ciągu 2 lat. Punkty uzbierane w tym czasie (uwzględniając okresowe
    premie za udział w programie + za płatność poleceniem zapłaty) pozwalają
    mi na obniżenie ceny kolejnego telefonu o ok. 100 zł lub na zakup 2 kart
    TakTak o podobnej wartości. Jak widać, Era Prenia nie jest żadną
    rewelacją, skoro w wydanych 1200 zł "odzyskuję" jedynie ok. 100 zł.

    W Payback będzie nieco inaczej: punktów będzie więcej, bo człowiek płaci
    nie tylko za telefon, ale także za codzienne zakupy (te przecież trzeba
    kupować), benzynę, etc. Warto pokusić się o zrobienie przeliczenia:
    sumujesz liczbę wydatków miesięcznych, które dają się przeliczyć na
    punkty Payback, mnożysz uzyskaną liczbe punktów przez 24 i patrzysz jaka
    jest wartość *rynkowa* nagród, które możesz za te punkty otrzymać w
    programie, np.: wartość kart doładowujących POPa albo coś w tym guście.

    Gdyby zakiś paybackowiec mógł zrobić takie wyliczenia, było fajnie. Sam
    jestem ciekaw co wyjdzie.

    --
    Ten Szop