    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
    Date: Sun, 25 Mar 2018 16:53:03 +0200

    W dniu 2018-03-25 o 15:41, Uncle Pete pisze:

    > Coraz częściej widzę kobiety za kółkiem, które zapierdalają w
    > zabudowanym, są przyspawane do lewego pasa,

    Dodam tu coś od siebie. Owszem, w 3mieście zdarzyło mi się widzieć
    sprawnie poruszającą się kobietę za kółkiem. Częściej jednak widuję
    wybiegającego dzika na jezdnię :-)

    Natomiast przyspawania kobiety-kierowcy do lewego pasa to norma. W
    zasadzie może inaczej - to rzecz losowa. Jeśli się oba przyspawa do
    czegokolwiek, to już tak pozostanie do końca podróży. Ja to nazywam
    stylem na meteor. Biada temu, kto znajdzie się na trajektorii :-D

    Nie raz widywałem sytuację jak przez wiele km kobieta blokowała lewy pas
    nie mając przed sobą żadnego auta. Zrównała się z kimś po prawej i tak
    ciągnęła. Ani z jednej ani z drugiej nie było szans wyprzedzać. Po
    dłuższym podążaniu za takową użyłem znaków światłami - wątpię że je w
    ogóle zauważyła choć światła mam mocne :-D Oczywiście zdarza się, że
    jakiś dziadek ze wsi za kierownicą postąpi podobnie, choć oni raczej
    unikają miast.

    > Z moich uwag o charakterze regionalnym. Polska wschodnia, a konkretnie
    > DK17 Warszawa-Lublin (którą przemierzam od dwóch lat średnio raz na dwa
    > tygodnie w obie strony): ponadprzeciętnie dużo jest samochodów osobowych
    > bez widocznych powodów jeżdżących z prędkością 70-75/90. To zazwyczaj
    > nie są staruszkowie czy wystraszone dziewczyny, tylko normalnie
    > wyglądający kierowcy. Po prostu im się nie spieszy.

    A'propos. Przypomniała mi się jeszcze jedna charakterystyczna rzecz dla
    "mojego" regionu. Praktycznie zawsze jest tak samo. Mamy odcinkowy
    pomiar prędkości na drodze Reda -> Władysławowo. Vmax=60km/h. Przed
    bramką wjazdową praktycznie zawsze "miejscowi" zwalniają do 40-50km/h.
    Dokładnie to samo dzieje się tuż przed bramką wyjazdową. :-D Obie są na
    prostym odcinku, nie ma żadnych spowalniaczy a jedna z nich podwyższa
    nawet dopuszczalną prędkość więc brak racjonalnych podstaw do takiego
    zachowania - a jednak się to dzieje :-D

    Lubię ten odcinek na tempomacie pokonywać ale gdy widzę swojską
    rejestrację, to rezygnuję z pomysłu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek