  • Data: 2018-03-26 13:24:40
    Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-03-24 o 21:29, J.F. pisze:
    >>> 2. Przy okazji: jazda na suwak stanie się obowiązkiem w tym roku
    >>> jeszcze. Jej nieprzestrzeganie = mandat. Jak dla mnie to "dobra

    >Olać, ważne, że będzie to przepisem.

    A potem sie okazuje, ze wazne sa szczegoly.

    >Mieszasz dwa wątki albo ja nie zrozumiałem co t-1 miał na myśli.
    >Zjazd z autostrady nie jest zanikającym pasem lub jakąkolwiek inną
    >wersją. To jest pas "pojawiający się" przecież, dodatkowy. Zadałem
    >pytanie w jaki sposób pojawienie się tego dodatkowego pasa dla
    >zjeżdżających powoduje korkowanie się autostrad w tych miejscach. A
    >dzieje się to wszędzie.

    Wszedzie to nie tak bardzo, ja jakos nie zauwazylem ... ale moze udaje
    mi sie omijac takie miejsca.

    Jak na zjezdzie jest korek, to sie kolejka wylewa na prawy pas
    autostrady.
    I masz taka sytuacje:
    -jedni o tym wiedza i zawczasu zjezdzaja na prawy pas, i grzecznie sie
    ustawiaja w kolejce, ktora jest na prawym pasie ruchu i ma np 1 km
    -inni nie wiedza, albo im sie spieszy, albo uwazaja, ze trzeba jezdzic
    na suwak i jada lewym pasem.

    -w pewnym momencie widza, ze najwyzszy juz czas zjechac w prawo - a na
    prawym pasie kolejka,
    -wiec sie zatrzymuja na lewym i czekaja az ktos z prawego ich wpusci,
    -a ci z prawego ani mysla wpuscic, bo kolejka sie zaczeła wczesniej
    :-)

    -przepisy o suwaku w wersji niemieckiej nie pomoga, bo tu zaden pas
    nie zanika, a wrecz sie pojawia.

    I wiele nie zmieni, jesli ci z lewego dojada do konca, tzn do
    rozwidlenia, bo nawet jak sie zatrzymaja na prawym pasie, to prawym
    tez jada samochody, ktore chca prosto, wiec musza zmienic na lewy, i
    sie oba pasy blokuja.

    >Natomiast drugą rzeczą, nie powiązaną z niczym w tym wątku, jest moja
    >aprobata dla usankcjonowania jazdy na suwak.

    Jak widac - nie rozwiaze 90% problemow :-)

    P.S. A teraz doszedl jeszcze jeden niuans - pasy sie rozwidlaja
    znacznie wczesniej.
    Nawigacja ci pokazuje "skret w prawo za 1.5km", a to juz ostatni
    moment na skret.

    > ustapic :-)

    >Sęk w tym, że o rozbiegówce nikt tu nie wspominał ale o wręcz
    >przeciwnie - mowa zjeździe.

    Ja w nawiazaniu do tego suwaka, co to ponoc go wprowadza (jakies
    konkrety ?).
    Trzeba bedzie wpuszczac jednego z konczacego sie pasa rozbiegowki czy
    nie ?

    >A co do "nowego" problemu, o jakim piszesz, to był już wałkowany
    >temat. Polskie przepisy w tym przypadku są zadziwiająco klarowne -
    >zmieniasz pas = ustępujesz. Jeśli postawią znak:
    >https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Jazda-na-suwak
    -bedzie-obowiazkowa-n105234.html
    >...to będzie inaczej. Każdy inny wariant może istnieć wyłącznie
    >dzięki uprzejmości kierowców. Nie ma nad czym dyskutować.

    Niemcy sobie radza bez znaku.
    Ale ich przepis jest skomplikowany - gramatycznie bodajze zdanie
    6-krotnie podrzednie zlozone.
    Za to opisuje chyba wszystko to co trzeba ... prawie wszystko, bo
    tirman powinien wpuscic 2-3 osobowki ... albo i nie :-)

    J.