  • Data: 2018-03-25 19:22:23
    Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
    Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25-03-2018 o 15:47, Marek S pisze:

    > Olać, ważne, że będzie to przepisem.

    > Mieszasz dwa wątki albo ja nie zrozumiałem co t-1 miał na myśli. Zjazd z
    > autostrady nie jest zanikającym pasem lub jakąkolwiek inną wersją. To
    > jest pas "pojawiający się" przecież, dodatkowy. Zadałem pytanie w jaki
    > sposób pojawienie się tego dodatkowego pasa dla zjeżdżających powoduje
    > korkowanie się autostrad w tych miejscach.

    Mam taki przypadek 500 m od domu, więc Ci opowiem co mówią tirowcy.
    Oni wleką się swoim tempem 80 km/h prawym pasem.
    Więc ci co chcą zjechać w prawo w nowy pas, tną do końca pasem lewym, a
    potem wbijają się na prawy.
    Tirowiec jest tak przestraszony faktem że musi nacisnąć przycisk na
    tempomacie i zrobić miejsce że zwalnia.
    A za nim zwalniają wszyscy kolejni.
    Wskutek tego lewy pas również zaczyna jechać wolniej i skręcający
    wbijają się jeszcze bliżej przed tira na prawym (bo prędkość mniejsza,
    więc liczą że tamten zahamuje).
    I prędkość jeszcze bardziej spada...