  • 111. Data: 2010-12-13 16:54:10
    Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-13 17:34:43 +0100, Dawid <m...@n...pl> said:

    > Jaki przymus, ja nie korzystam z tego, jak mnie zmusisz?
    Jeżeli chcesz, żeby płatność odbyła się przelewem bankowym, to nie masz
    wyboru, musisz skorzystać z PzA.
    > Bredzisz jak zwykle.
    To pracownicy Allegro także bredzą.
    "Nie ma możliwości wyłączenia opcji PzA" To cytat z korespondencji z Allegro.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 112. Data: 2010-12-13 16:59:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Dec 2010, JA wrote:

    > Ciekawe czemu dla serwisu bardziej opłaca się bezpłatne przymusowe,

    BEZPŁATNE??

    pzdr, Gotfryd

  • 113. Data: 2010-12-13 17:35:06
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Mon, 13 Dec 2010 17:54:10 +0100, JA na pl.rec.foto.cyfrowa napisał(a):

    > Jeżeli chcesz, żeby płatność odbyła się przelewem bankowym, to nie masz
    > wyboru, musisz skorzystać z PzA.

    Błąd. Nie musisz skorzystać - musisz udostępnić, a kupujący może, ale nie
    musi korzystać z PzA :) Na końcu listy płatności jest opcja "przelew
    zwykły, poza systemem PzA" ...

    "Im głupsza trzoda tym trudniej być pasterzem. Wróblewski Sławomir"

  • 114. Data: 2010-12-13 17:37:51
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-13 17:59:34 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > BEZPŁATNE??

    PzA w obecnej formie nie rodzi skutków finansowych, ani dla sprzedawcy,
    ani kupującego. A ściślej nie widać tego na żadnych rachunkach,
    bilingach, czy czego tam jeszcze.
    Kiedyś, generowało obciążenie konta sprzedawcy, tak samo jak
    wystawienie przedmiotu, czy sama sprzedaż.

  • 115. Data: 2010-12-13 17:49:12
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-13 18:35:06 +0100, Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> said:

    > Błąd. Nie musisz skorzystać - musisz udostępnić, a kupujący może, ale nie
    > musi korzystać z PzA :) Na końcu listy płatności jest opcja "przelew
    > zwykły, poza systemem PzA" ...

    Zgadza się.
    Szczerze, to nigdy z tego nie korzystałem, więc nie wiem jak działa.
    Allegro podaje nr konta sprzedawcy?

  • 116. Data: 2010-12-13 18:08:51
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Mon, 13 Dec 2010 18:49:12 +0100, JA na pl.rec.foto.cyfrowa napisał(a):

    > Allegro podaje nr konta sprzedawcy?

    Tak.

    "Kto poniża sam jest niski. Saint-Exuprey Antoine De"

  • 117. Data: 2010-12-14 19:35:12
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-12-13 10:33, Piotr Sz. wrote:
    > Mi chodzi tylko o jedna bardzo przyziemna sprawe: Mozliwosc mojego wyboru
    > jako sprzedawcy do skorzystania lub nie z takiej formy platnosci. Kupujacy
    > wtedy tez ma wubor czy w takiej aukcji brac udzial czy tez nie.

    A wyobrażasz sobie sklep internetowy, w którym za niektóre przedmioty
    możesz płacić elektronicznie, a inne mają tylko opcje przelewu na konto?
    Allegro unifikuje sprawy płatności co ma wiele zalet.
    IMHO jak ktoś ma fobię przed takimi mechanizmami to powinien się poważnie
    zastanowić nad sobą w roli sprzedawcy.

    > Rynek i
    > zycie samo zweryfikuje na ile "postepowa" jest nowa technika placenia. I
    > nikt tutaj nie mowi o obrazaniu sie na serwis tylko o to, ze nie lubi aby
    > traktowano go jak kretynka. Ja sie z tym czuje niekonfortowo (ale to moja
    > miarka) :-)

    Już było wiele przykładów spraw, do których jesteś zmuszony chociażby
    prawem. Jeśli sprawia to dyskomfort to naprawdę musisz mieć bardzo trudne
    życie w tej kwestii. O ile z allegro nie musisz korzystać o tyle trudno
    się wyprowadzić z kraju, a już na pewno trudno znaleźć miejsce, w którym
    zasad nie ma.

    IMHO bardzo dużo osób boi się tych metod płatności, głównie dlatego, że są
    dowodem, że pieniądze przepływają. Powody pewnie podatkowe, formalne czy
    prawne. Dodatkowo allegro ma informację, że kupujący zapłacił. Odpada całe
    udowadnianie, słanie druczków w rozstrzyganiu sporów. Dla mnie jako
    głównie kupującego za to to po prostu wygoda. I nie kosztuje to nic.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 118. Data: 2010-12-14 22:17:04
    Od: Marek G <m...@g...pl>

    Tue, 14 Dec 2010 20:35:12 +0100, dominik <u...@d...net.pl>
    pisal(a):

> [...]
    >udowadnianie, słanie druczków w rozstrzyganiu sporów. Dla mnie jako
    >głównie kupującego za to to po prostu wygoda. I nie kosztuje to nic.

    I last but not least:
    Odpada pretekst wysyłki towaru tydzień od płatności tłumacząc się, że
    kasa nie wpłynęła. A czas ten potrzebny jest sprzedawcy na
    sprowadzenie towaru z hurtowni bo wystawiając na aukcji fizycznie go
    nie posiada.
    Oczywiście nie dotyczy to wszystkich sprzedawców.
    Dla mnie jako kupującego to po prostu wygoda. Nia musze wklepywać
    konta, danych sprzedawcy, opisów itp.

    --
    Pozdrawiam - Marek

  • 119. Data: 2010-12-14 22:19:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-10 09:54, Czarek pisze:
    > Wystawiłem do sprzedaży głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4.
    > Głowica jest nowa, w oryginalnym opakowaniu.Możliwa faktura VAT.
    >
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=1362163836

    (...)

    > Zawartość zestawu:
    >
    > * głowica z płytką 410PL,
    > * pokrętła,
    > * instrukcja obsługi,
    > * folia ochronna,
    > * pudełko.
    >
    > Czarek

    A w ogóle to co za fiut i dlaczego usunął aukcję???

    Czarku, czy już pozbyłeś się tego cuda? Kiedyś coś podobnego widziałem
    bodajże u Qby.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 120. Data: 2010-12-15 09:31:33
    Od: "Piotr Sz." <p...@W...com>

    > A w ogóle to co za fiut i dlaczego usunął aukcję???

    A mowilem, ze Qba podpierdoli! ;-)

    Piotr Sz.