    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 25 Aug 2016 03:16:27 -0700 (PDT)
    <npk39l$3cr$1@news.chmurka.net> <npkf9e$538$1@mx1.internetia.pl>
    <npmb9t$tu0$1@news.chmurka.net>
    Subject: Re: Re. Pytanie do serwisantów.
    From: s...@g...com

    W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 10:46:55 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości

    > Obiło mi się, ale spokojnie można powiedzieć, że nie odkryłem :)

    Spróbuj odkryć :)
    Bo SVN lub ewentualnie git (choć do prostych spraw lepszy svn IMHO) to fajna sprawa.
    Coś w rodzaju aktówki windowsowej i automatycznego kopiowacza który zapisuje
    poszczególne zmiany w plikach zapisywanych. Fajna sprawa.
    Przydaje sie nie tylko do kodu.
    Może śledzić również dokumenty, pliki binarne itp...

    > Ale to było na temat tego artykułu. Jakoś się okazało, że oni nie mogli się
    > cofnąć do poprzedniej wersji jak te 11 linijek zniknęło z internetu.

    > Wiem, że w toku dyskusji wykazałem się bardzo wieloma brakami w odkryciach,
    > ale jakbyś jakoś zdefiniował/opisał co rozumiesz pod pojęciem testy
    > automatyczne (jakiś przykład) to byłbym dźwięczny. Czuję, że wiąże się to z
    > czymś co ja nazywam wektory testowe, ale nie wiem czy to jest to samo, czy
    > coś więcej.

    To jest zazwyczaj rodzaj skryptów lub programów wykorzystujących ten tworzony kod i
    weryfikujące czy program nadal wykonuje się poprawnie.

    W idealnym przypadku skladaja sie z zestawu który testuje program (lub biblioteke) w
    zakresie podstawowych funkcjonalnosci (uruchomienie, wykonanie standardowej akcji
    itp.) plus testów dla warunków granicznych (np. nakarmienie programu wadliwymi
    danymi, nakarmienie go danymi spoza zakresu itp.) plus jednym - dwu testów
    wykrywających czy naprawiony bug sie przypadkiem nie pojawił ponownie.

    Te testy uruchamia się automatycznie po skompilowaniu nowej wersji.

    Od razu zajawię temat programu make i plików makefile.
    To program który rekompiluje tylko wymagane pliki aby zbudować program. Większość
    środowisk graficznych typu eclipse lub borlandowe robi to samodzielnie wewnątrz. Ale
    dla pisarza tradycyjnego make jest bardzo pomocne.