  • 11. Data: 2009-11-23 19:36:19
    Temat: Re: Korekcja kolorów
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Nov., 19:28, "kuba_k1" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości grup
    3g2000vbi.googlegroups.com...

    > Bzdury. Tak to można przekształcać obrazki wektorowe, które nie mają
    > półtonów, tint, gradientów itp.  Chciałbym zobaczyć tak przygotowane przez
    > Ciebie zdjęcie według powyższych wskazówek :). Zawsze będą różnice i to
    > widoczne. Mimo, że np. Lightroom i inne programy mają opcję kopiowania
    > ustawień z jednego zdjęcia do innych (Copy Settings), to idealnych wyników
    > nigdy nie uzyskasz.- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    nie rozumiesz wogole o czym mowisz.
    braliscie juz w szkole o wektorach , czy czytales o tym we wstepie do
    jakiejs gry ?

  • 12. Data: 2009-11-23 20:36:47
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl>

    Już Ci kiedyś napisałem - gdy używałeś poprzedniego nicka -, że teoretyk z
    Ciebie jest niezły, natomiast gorzej z praktyką - patrz swoje zdjęcia.
    Chętnie podeślę Ci dwa zdjęcia z nieznacznie zmienionym kadrem tego samego
    obiektu, zrobione w odstępach kilku godzin, abyś mi pokazał jak potrafisz
    uzyskać na nich takie same kolory, nie tylko balans bieli. Zgadzasz się ?
    Zastanawiam się, czy istnieje jakaś dziedzina życia w której nie masz nic do
    powiedzenia - prawdziwy omnibus
    Acha, co do szkoły, to dawno juz ją ukończyłem a dla Twojej wiadomości - gry
    mnie nie interesują

  • 13. Data: 2009-11-23 20:44:30
    Temat: Re: Re: Korekcja kolorów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Nov 2009, de Fresz wrote:

    > Oczekiwania niby trywialne, a tak naprawdę idiotyczne. W praktyce jest niemal
    > nierealne, aby na podobne zdjęcia zaaplikować jedną krzywa i ciach - odrazu
    > wyglądają tak samo.

    Ale właśnie idzie nie o to, aby "jedną krzywą" :)
    Różnymi krzywymi, tylko aby *wynik* w wybranych miejscach był taki sam.

    > To się często nie udaje nawet przy zdjęciach robionych w tym samym miejscu,
    > o podobnym czasie.

    Skąd wiedziałeś, że zaraz mi panorama przyszła na myśl? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-11-23 21:12:24
    Od: "Grzegorz " <h...@W...gazeta.pl>

    kuba_k1 <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Chętnie podeślę Ci dwa zdjęcia z nieznacznie zmienionym kadrem tego samego
    > obiektu, zrobione w odstępach kilku godzin, abyś mi pokazał jak potrafisz
    > uzyskać na nich takie same kolory, nie tylko balans bieli.

    Dla pełnej jasności: cel zabawy był taki żeby pojechać z kolorami na fotce na
    pryzkład w taką stronę:
    http://www.time.com/time/photogallery/0,29307,193276
    2_1974618,00.html
    Nie chodzi o to żeby przerabiać zachód słońca w oświetlenie takie jak w samo
    południe. Godzina ta sama, światło podobne, w sensie ilosci softboxów na
    niebie, chodzi tylko żeby zmutować pikne niebieskie niebo z matrycy w takie
    np. jak w linku (to samo z resztą zdjęcia).
    No i te Color Control Points z Nikon Capture dają rady. Krzywych jest więcej,
    generalnie tyle ile punktów kontrolnych posadzisz. Parę postów wyżej była rada
    dotycząca PS, dzięki, jak się dorwę to spróbuję.

  • 15. Data: 2009-11-24 08:24:56
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    XX YY pisze:

    > a co tu tlumaczyc ?
    > proste jak drut

    > innymi slowy to balans dowolnego koloru - definiowalnego przez
    > klikniecie wzoru sonda.

    Tylko że możliwych funkcji dających założony wynik (wybrany kolor
    w wybranym punkcie) jest nieskończenie wiele. I uwaga, niespodzianka -
    liniowe przekształcenie R,G,B bynajmniej nie jest najlepsze. Więc padło
    pytanie o algorytm, czyli jakie dokładnie mają być te funkcje - myślę
    że możesz je podać, skoro to takie trywialne... :)

  • 16. Data: 2009-11-24 09:03:14
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-23 21:44:30 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Ale właśnie idzie nie o to, aby "jedną krzywą" :)
    > Różnymi krzywymi, tylko aby *wynik* w wybranych miejscach był taki sam.

    Raz że aby było dobrze trzeba ręcznie i selektywnie, a dwa - ciągnięcie
    nie siłę nie zawsze robi dobrze ciągniętemu zdjęciu, więc czasem trzeba
    wybrać - ma być bardziej podobne, ale gorsze, czy mniej podobne i
    lepsze.

    > Skąd wiedziałeś, że zaraz mi panorama przyszła na myśl? ;)

    Akurat mi nie panoramy przeszły przez myśl, ale wystarczy popracować
    nad jakimś większym materiałem z jednej sesji, aby przekonać się, że
    zdjęcia mogą być niby podobne, ale jednak nie takie same i w obróbce
    zachowują się ciut inaczej.

    de Fresz

  • 17. Data: 2009-11-24 09:05:38
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Nov., 09:24, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    wrote:

> [...]
    >     z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    > gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

    jak tkanie dywanow perskich jest dla mlodych niewiast - tak pisanie
    programow jest dla mlodziencow.
    najladniejsze wezly w dywanach wychadza spod palcow kilku-
    kilkunastoletnich dziewczat tak i najladniejsze pomysly wychodza z
    glow mlodocianych fascynatow komputerow.

    nawet nie chce mi sie przez sekunde glowy lamac mozliwymi
    algorytmami - a co dopiero mowic o modelu matematycznym.

    jak dziala z punku uzytkownika balans bieli.

    przykladasz pipete w dowolne miejsce o jakis tam RGB - powiedzmy
    roznych . I po przylozeniu pipety skladniki RGB maja stac sie sobie
    rowne , czali ulegaja odpowiedniemu pomniejszeniu , lub powiekszeniu.

    Czyli pipeta jest tak zaprogramowana ze sporowadza miejsce obrazu do
    255,255,255 pomnozonych przez jakis czynnik.

    nie ma przeszkod by inna pipete tak zaprogramowac ze zamiast
    r255,g255,b255 beda wczytane dowolne r,g,b, pobrane z innego punktu
    obrazowego.

    co was tak przeraza ?

  • 18. Data: 2009-11-24 09:09:26
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-23 16:08:20 +0100, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> said:

    > Jest funkcja w PSie
    > Image -> adjustments -> match color
    >
    > 2 otwarte zdjęcia - aktywne będzie dopasowywane
    > po otwarciu okna na samym dole wybierasz zdjęcie do którego ma się dopaskować
    > jeszcze trzeba suwaczkami poruszać i w 80% jest ok

    To ja chyba mam zepsutego Szopa, bo na moje oko to działa baaardzo
    średnio, zwłaszcza kulawo sobie radzi z nawet niewielkimi różnicami w
    WB. Ot, kolejna zbędna funkcja ukierunkowana na totalnych amatorów,
    którymi ostatnio Adobi nas tak rozpieszcza w kolejnych wersjach.

    de Fresz

  • 19. Data: 2009-11-24 09:18:26
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Nov., 10:05, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > kilkunastoletnich dziewczat tak i  najladniejsze pomysly wychodza z
    > glow mlodocianych fascynatow komputerow.

    qrcze jakie ladne porownie wyszlo mi - pisanie programu to tkanie
    perskiego dywanu.

    warto zapamietac.

  • 20. Data: 2009-11-24 09:41:05
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    XX YY wrote:

    > nawet nie chce mi sie przez sekunde glowy lamac mozliwymi
    > algorytmami - a co dopiero mowic o modelu matematycznym.

    Ale pieprzyć o tym że problem jest trywialny teoretycznie i że SUGEROWAŁEŚ komuś
    napisanie ci takiego programu to już ci się chce!!!

    Co za buc...