  • 1. Data: 2009-11-23 07:38:44
    Temat: Panasonic Lumix DMC-FZ38 czy Canon PowerShot SX1 IS?
    Od: Andreios <b...@g...com>

    Witam
    Krótkie pytanie. Czy lepiej wybrać Panasonic Lumix DMC-FZ38 czy Canon
    PowerShot SX1 IS?
    Za SX1 przemawia nagrywanie filmów w Full HD oraz baterie paluszki. Jak
    to jest z tym ładowaniem akumulatora dedykowanego, czy trzeba go wyjąć i
    podłączyć do gniazdka 220V, czy wystarczy pod port USB?
    Czy te aparaty obsłużą karty pamięci SDHC 16 GB i 32 GB?
    I czy ogólnie zobaczę lepszą poprawę zdjęć w porównaniu do Canon A710
    IS, którego obecnie posiadam? Dodam, że nie jestem profesjonalnym
    fotografem, ale lubię robić fotki amatorsko.

  • 2. Data: 2009-11-23 09:22:14
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "Andreios" <b...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest z tym ładowaniem akumulatora dedykowanego, czy trzeba go wyjąć i
    > podłączyć do gniazdka 220V, czy wystarczy pod port USB?
    Też miałem niedawno podoby dylemat. Wybrałem Lumixa. Canon kusił możliwościa
    podłaczenia zewnętrznej lampy błyskowej. Pozostałe parametry i jakość zdjęć
    bardzo zbliżone. Zadecydowała cena.

    W Lumixie trzeba wyjąć akumulator do ładowania. W zestawie jest zewnętrzna
    ładowarka 220V. Czas ładowania około 2h. Dokupiłem dodatkowy akumulatorek.
    Dobrej jakości zamienniki kosztują od około 50 zł.
    W poprzednich aparatach używałem akumulatorków AA. Teraz przekonałem się do
    dedykowanego akumulatorka - większy komfort.
    Jeśli chodzi o filmy to cudów nie spodziewaj się. Rozdzielczość niby wysoka, a
    kompresja robi swoje. Praktycznie tą wysoką rozdzielczość widać tylko na
    baaaaardzo statycznych ujeciach. Poza tym 25fps lub 30fps to trochę mało do HD.
    Szybszy ruch jest mało płynny, szybko męczą się oczy. Za to dobry efekt wychodzi
    po przekonwertowaniu filmów do standardu DVD. Jaość filmu zdecydowanie lepsza
    niż ze starej cyfrowej kamerki Sony :-)
    Mam doświadczenia z Lumixem, nie wiem jak Canon radzi sobie z filmami, ale
    szybkośc zapisu na karcie też na pewno wymusi dość dużą kompresję.

    > Czy te aparaty obsłużą karty pamięci SDHC 16 GB i 32 GB?
    Tak

    > I czy ogólnie zobaczę lepszą poprawę zdjęć w porównaniu do Canon A710
    > IS, którego obecnie posiadam? Dodam, że nie jestem profesjonalnym
    > fotografem, ale lubię robić fotki amatorsko.
    Raczej nie. Za to będziesz miał więcej mozliwości: większy zakres ogniskowych,
    większa szybkość działania, trochę lepiej też powinno być w słabym świetle.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 3. Data: 2009-11-23 10:54:01
    Od: "Marconelli" <m...@N...go2.pl>

    Użytkownik "Wojtekk" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W poprzednich aparatach używałem akumulatorków AA. Teraz przekonałem się
    > do dedykowanego akumulatorka - większy komfort.

    Bez urazy, ale chciałbym zapytać w czym odczuwasz ten większy komfort?
    Zarówno akumulator dedykowany (jak piszesz) jak i akumulatory AA trzeba
    wyjąćdo naładowania. Koszt dodatkowego kompletu dobrych akumulatorków AA to
    też ok 50zł. Ilość zdjęć możliwych do wykonania na dobrych (o dużej
    pojemności) akumulatorkach AA zazwyczaj jest większa niż na dedykowanym
    akumulatorze. Myslałem że może w przypadku dedykowanego akumulatora można go
    ładować bezpośrednio z aparatu - podłączając ładowarkę do aparatu - to
    mógłby być jakiś tam większy komfort, ale widzę że nie... więc w dalszym
    ciagu nie widzę gdzie ta przewaga akumulatora dedykowanego?

    --
    pzdr
    Marconelli

  • 4. Data: 2009-11-23 11:26:26
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "Marconelli" <m...@N...go2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jakiś tam większy komfort, ale widzę że nie... więc w dalszym ciagu nie widzę
    > gdzie ta przewaga akumulatora dedykowanego?

    Akumulator dedykowany ma rozmiar mniej więcej dwóch AA, a można zrobić na nim
    tyle zdjęć co na czterech AA (ponad 400), ładowarka jest niewiele większa od
    akumulatora. Całość ładnie się mieści w bocznej kieszeni futerału. Łatwiejsza i
    szybsza jest wymiana jednego akumulatorka niż czterech AA. Precyzyjniej
    skalibrowany jest wskaźnik rozładowania w aparacie. Dużo szybciej ładuje się
    lampa błyskowa.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 5. Data: 2009-11-23 15:34:24
    Od: Andreios <b...@g...com>

    Dokupiłem dodatkowy akumulatorek.
    > Dobrej jakości zamienniki kosztują od około 50 zł.

    Dzięki za odpowiedź. Zdecydowałem się na tego Lumixa:) Jeszcze bym
    poprosił o linka do tego zamiennika.

  • 6. Data: 2009-11-23 15:51:15
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    > Dokupiłem dodatkowy akumulatorek.
    >
    > Dzięki za odpowiedź. Zdecydowałem się na tego Lumixa:) Jeszcze bym poprosił o
    > linka do tego zamiennika.

    http://www.ceneo.pl/;004+sCGR~~FS006E

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 7. Data: 2009-11-23 20:55:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Nov 2009, Andreios wrote:

    > linka do tego zamiennika.

    wKF: zamienników należy używać, a co najmniej doładować z rzadka.
    Znajomi którzy "czasem nie używają" zamienników przez dłuższy okres,
    mają je najczęściej "do wyrzucenia".
    Każdemu Li* szkodzi za niskie napięcie, a zamienniki miewają większe
    samorozładowanie.
    Nie, NIE odradzam "zamienników" (sam używam), przestrzegam przed
    używaniem "to sobie odłożę jako zapas" - zemœci się, i to szybko.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-11-24 07:09:12
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Wojtekk pisze:

    > W Lumixie trzeba wyjąć akumulator do ładowania. W zestawie jest zewnętrzna
    > ładowarka 220V. Czas ładowania około 2h. Dokupiłem dodatkowy akumulatorek.
    > Dobrej jakości zamienniki kosztują od około 50 zł.

    ---

    Zatem ja mam zlej jakosci, bo 2 razy tanszy.
    Od roku go uzytkuje regularnie na zmiane z oryginalem
    i ciagle trzyma duuuzo lepiej niz oryginalny.

    A wracajac do tematu - nie wiem jak jest w Canonie, ale do FZ28
    trudno przykrecic filtry. W zasadzie tylko męka z Cokinem,
    co amatorowi szczerze odradzam (sam jestem amatorem)

    pozdr serd
    --
    A S

  • 9. Data: 2009-11-24 07:18:49
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie, NIE odradzam "zamienników" (sam używam), przestrzegam przed
    > używaniem "to sobie odłożę jako zapas" - zemœci się, i to szybko.

    Warto też dodać, że zamiennik zamiennikowi nie równy. Efekt o którym piszesz
    dotyczy szczególnie tych najtańszych o pojemności "dwukrotnie" większej od
    oryginałów.

    Ja używam na zmianę, raz oryginał, raz zamiennik (Hama). Jeszcze nie zdarzyło mi
    się, aby akumulatorek czekał dłużej niż miesiąc na wykorzystanie. Przez ten czas
    efekt samorozładowania nie jest jakoś szczególnie zauważalny.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 10. Data: 2009-11-24 07:36:53
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości

    > ---
    >
    > Zatem ja mam zlej jakosci, bo 2 razy tanszy.
    > Od roku go uzytkuje regularnie na zmiane z oryginalem
    > i ciagle trzyma duuuzo lepiej niz oryginalny.
    To taka loteria. W kamerze też mi kiedyś taki tani lepiej trzymał przez rok, a
    później wogóle przestał trzymać. Ale cena była taka, że nawet kupując co roku
    nowy i tak się opłacało :-)

    > A wracajac do tematu - nie wiem jak jest w Canonie, ale do FZ28
    > trudno przykrecic filtry. W zasadzie tylko męka z Cokinem,
    > co amatorowi szczerze odradzam (sam jestem amatorem)
    Nie prawda. W FZ18-28-38 jest gwint 46mm. Jest co wybierać w tym rozmiarze i
    nawet nie drogo. Sam używam filtry Hoya HMC polaryzacyjny i uv. W ofercie są
    również filtry efektowe, szare, soczewki itp.

    Pozdrawiam
    Wojtek