  • 31. Data: 2009-11-24 23:16:14
    Temat: Re: Korekcja kolorów
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Zastanawiam się o co się tak w tym wątku kłócicie.

    Proponuję:
    a) zdefiniować problem,
    b) określić słabe punkty dotychczasowych rozwiązań,
    c) zaprezentować kilka przykładów.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 32. Data: 2009-11-25 08:36:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > qrcze jakie ladne porownie wyszlo mi - pisanie programu to tkanie
    > perskiego dywanu.
    >
    > warto zapamietac.

    Normalnie cofnąłem się do zerówki. Tylko pani była jakby mniej
    narcystyczna :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 33. Data: 2009-11-25 08:40:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sebastian Nibisz pisze:
    > Zastanawiam się o co się tak w tym wątku kłócicie.

    No cóż, grupowy kretyn znowu czerpie radość z wyprowadzania ludzi z
    równowagi.

    Moja propozycja to wrzucenie materiału do ACRa (nowy umożliwia pracę
    także na bitmapach). Imo najszybciej wybrnąć z sytuacji trudnych jak
    opisana przez autora choć o automatyce oczywiście nie ma mowy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jedynie skromność ogranicza mój geniusz/

  • 34. Data: 2009-11-25 16:06:28
    Od: Michal Grodecki <k...@w...pl>

    Grzegorz pisze:
> [...]
    > i drugim miało taki sam odcień. Mogę ruszać ręką "na oko" suwakami balansu
    > kolorów, lub krzywymi poszczególnych składowych RGB; ale to daje więcej niż
    > mierne rezultaty.
    > Czy istnieje metoda żeby zaznaczyć punkt na fotce i podać jakie wartość RGB
    > chciałbym żeby w nim były (w sumie podobne do tych co już są). I żeby program
    > sam dobrał korekcje krzywych (i w rezultacie tą korektę zastosował co całego
    > zdjęcia).
    > GIMP? Szop? Ale ważniejsze czy taka funkcja wogóle jest dostępna.

    Witam. Nie napisales czy chodzi Ci o RAW czy JPEG a to ma spore
    znaczenie jesli chodzi o korekcje kolorow.
    O ile nie znam prostej i SKUTECZNEJ metody na zdj w JPEG o tyle z RAW
    juz jest lepiej.
    Funkcja o jakiej piszesz jest zimplementowana w CaptureOne 4 PRO. Jako
    narzedzie SKIN TONE ale dziala nie tylko w odniesieniu do skory ale
    mozesz zaznaczyc dowolny fragment obrazu (np niebo {taki przyklad jest
    na filmikach na ich stronie}) Niestety soft tani nie jest a z tego co
    sie orientuje to bez PRO (3 razy tansza wersja) nie ma zimplementowanej
    tej funkcji ale tu moge sie mylic. Pozatym wypuscili wersje 5 ale nie
    sprawdzalem jak to wyglada.
    Pozdrawiam.

  • 35. Data: 2010-01-01 20:36:07
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 24 of Nov 2009 12:16, Jakub Witkowski wrote:

    > Dlatego, że w ten sposób wychodzi, pardonlemot, kupa. Słowo.

    Dokładnie.
    Tutaj jest obrazek
    http://nb.homeunix.org/tmp/photo/kolory/DSC01662.JPG

    w którym chcę uzyskać kolor ściany jak w
    http://nb.homeunix.org/tmp/photo/kolory/DSC01666_c.J
    PG

    dosyć łatwo zrobić to ręcznie suwakami w UFRAW:
    http://nb.homeunix.org/tmp/photo/kolory/DSC01662_a.j
    pg

    I kupa.

    --
    nb

  • 36. Data: 2010-01-03 01:28:26
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W piątek, 1 stycznia 2010 21:36, nb wyraził następujacą opinię:

> [...]
    > http://nb.homeunix.org/tmp/photo/kolory/DSC01666_c.J
    PG
    > dosyć łatwo zrobić to ręcznie suwakami w UFRAW:

    Przy odrobinie dobrej woli i cierpliwości plus minimalna znajomość Gimpa
    wychodzi tak:

    http://czat.homelinux.net/DSC01662.JPG

    I pewnie dałoby się to oskryptować bo czynności są banalne :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 37. Data: 2010-01-03 12:41:02
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 03 of Jan 2010 02:28, Dariusz Zygmunt wrote:

> [...]
    PG
    pg

    > Przy odrobinie dobrej woli i cierpliwości plus minimalna znajomość

    Tutaj nie wychodziłem poza suwaki w UFRAW.

    > http://czat.homelinux.net/DSC01662.JPG

    Różnica gigantyczna! Jestem pełen podziwu, zwłaszcza że źródło marne
    (oryginalny RAW na http://nb.homeunix.org/tmp/photo/kolory/DSC01662.ARW
    )

    Ale też mam pewne wątpliwości. Czy aby cały obrazek był potraktowany
    takim samym algorytmem korekty jak ściana? Mam wrażenie, że "wytryski"
    były potraktowane osobno, bo ich odbiciom w szybie korekta pomogła
    znacząco mniej.

    > I pewnie dałoby się to oskryptować bo czynności są banalne :-)

    O mógłbym usłyszeć jakieś słówko naprowadzające? GIMPa znam trochę
    więcej niż minimalnie, ale niektóre obszary są jeszcze dla mnie
    dziewicze,

    --
    nb

  • 38. Data: 2010-01-03 15:44:29
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 3 stycznia 2010 13:41, nb wyraził następujacą opinię:
> [...]

    > takim samym algorytmem korekty jak ściana? Mam wrażenie, że "wytryski"
    > były potraktowane osobno, bo ich odbiciom w szybie korekta pomogła

    Cały obrazek został potraktowany jednym algorytmem.

    > O mógłbym usłyszeć jakieś słówko naprowadzające? GIMPa znam trochę
    > więcej niż minimalnie, ale niektóre obszary są jeszcze dla mnie
    > dziewicze,

    Jeśli tylko jedno to: krzywe :-)

    A jeśli trochę więcej to - spróbkowałem obszar ściany na obrazku wzorcowym,
    wyszło RGB 146,138,104 {wartość uśredniona}, następnie spróbkowałem ten sam
    obszar na obrazku który miał zostać zmodyfikowany, na wykresie krzywych
    pojawiły się pionowe linie. W każdym kanale tak wygiąłem krzywą, żeby punkt
    przecięcia krzywej z linią pionową wypadał na wartości "wzorcowej". Ponieważ
    po takiej operacji rozjechała się biel na drzwiach więc zrobiłem tą samą
    operację na próbce "białości" z drzwi {RGB 215,250,252} co jako tako
    ustabilizowało biel - choć i tak jest ona trochę zbyt zielona.
    Oczywiście obydwie operacje {korekta ściany i "punktu bieli"} muszą być
    zrobione w jednym kroku {krzywe mogą się zrobić esowate}, jeśli zrobi się je
    kolejno druga korekta zniszczy efekt pierwszej.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 39. Data: 2010-01-04 14:13:47
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 03 of Jan 2010 16:44, Dariusz Zygmunt wrote:

    > W niedziela, 3 stycznia 2010 13:41, nb wyraził następujacą opinię:

    > Cały obrazek został potraktowany jednym algorytmem.

    > Jeśli tylko jedno to: krzywe :-)

    Tak, jedno wystarczy. Dzięki!

> [...]
    > być zrobione w jednym kroku {krzywe mogą się zrobić esowate}, jeśli
    > zrobi się je kolejno druga korekta zniszczy efekt pierwszej.

    A to pomaga bardziej. Robię podobnie ale mniej świadomie,
    po prostu tak długo wyginam krzywe aż będzie dobrze ;-)

    Jeszcze raz dzięki!

    PS
    I teraz dylemat - doczytać pozostałych 4500 postów,
    czy maltretować krzywe.

    --
    nb