  • Data: 2023-07-23 22:50:00
    Temat: Re: Radiowy wyłącznik 5 V
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Centrale alarmowe i firmy ochroniarskie potrzebuję jeszcze tak ze 20
    > lat, aby pokolenie obecnych projektantów wymarło. Inaczej podpięcia pod
    > smarthome nie będzie, albo będzie kolejna, popsuta gównoappka, jeśli
    > właściciel ma zdolnego wnuczka.

    A nie da się po prostu podpiąć ESP, które po MQTT dostałoby sygnał zwarcia
    przekaźnika, i ten przekaźnik wyzwoliłby coś w centrali alarmowej?

    > Ja zawsze pokazuje przykład pralek: przygłupy od projektowania zrobią
    > NFC, Bluetooth, Wifi ale ani jeden z tych kretynów nie wpadł na to, aby
    > to wpiąć do *mojej* sieci WiFi i udostepnić MQTT.

    Zastanawiam się, czy to nie jest celowe. Z drugiej strony co to miałoby
    mieć na celu...

    > Ich koncepcja smart pralki polega na usunięciu pokrętła i narysowania go
    > w appce, dokłądając dodatkowy, zbędny element. To jest problem czysto
    > białkowy i wymaga rozwiązania problemu przez czas i robaki.

    Raczej rozwiązanie dla bezmyślnego konsumenta, a nie kogoś, kto umie w
    MQTT.

    > Rozwiązania chmurowe są złe nie tylko z powodu awarii chmury. W zasadzie
    > awarie bardziej będzie miał dostawca netu, router czy AP, a nie chmura.

    To też. Tak czy inaczej, jest wiele rzeczy, które mogą po drodze paść.

    > Mają, co wynika z regulaminu.

    W sumie nie wiem co mają w regulaminie, ale słabe to jest. Oni są dostawcą
    usług a nie strażnikiem moralności.

    > Praktyka polityczno-spoleczna wskazuje na to, że przecięny obywatel nie
    > potrzebuje sądów czy prawa, a pokaz siły i samosąd, to lubi i to będzie
    > wspierał.

    To też racja.

    > IMHO może się okazać, że nikt nie będzie prostestował, jak wolność
    > będzie zabierana po kawałeczku, a tego typu problemy są zbyt zawiłe, aby
    > Pani Krystyna z Lubicza Dolnego miała choć cień nadziei na zrozumienie
    > połowy pojęć w opisie tego przypadku. To nie horoskop.

    Już nikt nie protestuje. Tylko dopóki każdy sam oddaje swoją wolność i
    instaluje na własne życzenie szpiegów w domu, to nic mi do tego. Problem
    zacznie się wtedy, gdy zacznie to być wymuszane na wszystkich.

    --
    Dyskoteka. Podchodzi chłopak do grupy dziewczyn:
    - Cześć ślicznotki.