  • Data: 2023-07-24 01:25:10
    Temat: Re: Radiowy wyłącznik 5 V
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Da się, ale to druciarstwo. Ja mówię o integracji OOTB.

    No tak. Ale jak się nie ma co się lubi, to co poradzić.

    > Przypuszczalnie ja już nie doczekam. Świat idzie w przeciwnym kierunku.
    > Mam centralkę alarmową ~10 lat i po przeczytaniu instrukcji obsługi
    > stwierdzam, że lata '70 wiecznie żywe, a "styki przekaźnika" to jednie
    > słuszna opcja komunikacji z czymkolwiek.

    Ja nie mam żadnej. Płytkę centralki gdzieś w gratach mam, bo wyciągnąłem
    kiedyś z elektrośmieci, ale nie używałem jej nigdy ani nie czytałem
    instrukcji.

    > Nikt nie musi umieć MQTT. Wystarczy, aby zapłacili komuś, kto dorobi
    > automatyzacje do HA/Domoticz/Supla i jakiś gotowych chmurowców Xiaomi,
    > Tuya czy Sonoff, może wsadzili do srodka jakieś Zigbee zamiast wifi.

    Też racja. Ale widać nikt tego nie chce, skoro producenci tego nie robią.

    > To wydatek promila z promila dochodów firmy na 1/2 programistów.

    Teoretycznie tak, praktycznie musi być zgłoszona potrzeba, trzeba to
    zaprojektować, muszą być testy, poten regresja przy kolejnych wersjach...
    tak to w korpo jest.

    > Ale problem w tym, że to suwerena nie zachęci a wręcz odstraszy.

    O ile nie będzie po prostu ukryte.

    Moje kamery nie mają nigdzie na opakowaniu ani w instrukcji napisane, że
    obsługują RTSP. A obsługują. Suweren sobie doda kamerę w apce, a ja sobie
    zrobię zapis strumienia.

    > Suweren ma mieć "uproszczone". To jest do tego stopnia ważne, że mam w
    > ręce złożone urządzenie automatyki przemysłowej z "uproszczonym"
    > konfigurowaniem za pomocą 2 przycisków. A menu hierarchiczne i
    > wielopoziomowe.

    Może co innego było tu kluczowe, np. nie było miejsca na przyciski?
    Wielopoziomowe, hierarchiczne menu może suwerena jednak przerosnąć.

    > Ta zaraza upraszczania trafia nawet w teoretycznie niesuwerenowe rejony.
    > Więc pralki z integracją z HA nie doczekam, za to pewnie doczekam
    > takiej, która zamiast przycisków i pokręteł będzie miała appkę i
    > abonament na działanie. Trudno.

    Może tak być. Albo będziesz musiał używać proszku producenta pralki,
    oczywiście ze specjalnym chipem.

    > To działa też w realnym świecie. Jeśli wejdziesz do samolotu i zapalisz
    > w łazience, to masz bana na latanie.

    Ale to sprowadza (bardziej lub mniej, ale jednak) realne zagrożenie.

    --
    Płynie sobie żółw. Spokojnie... powoli... Nagle podpływa do niego rekin.
    Żółw nic, dalej pełen spokój. Rekin się zbliża opływa go dookoła. Żółw