  • Data: 2010-02-01 08:07:02
    Temat: Re: Radiowy pilot LCD z podglądem na żywo
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > czy fotografował ktoś przy pomocy takiego pilota dzikie
    > zwierzęta?Chodzi mi o następującą sytuację;nia posiadam długiego
    > teleobiektywu a chciałbym zrobić trochą zdjęć zwierzętom podchodzącym
    > do karmników.Czy krótki ,dobrej jakości obiektyw i aparat/450D/ z
    > pilotem ustawiony blisko karmnika pozwoli zrobić dobre zdjęcie? jak w
    > tym przypadku z ostrzeniem?Koszt takiego pilota to 1300 złCzy warto
    > wydać tyle kasy?A moze lepiej za te pieniądze kupić jakiegoś kompakta
    > z dziesieciokrotnym zoomem i efekty będą wtedy lepsze?

    daruj sobie cos takiego... chyba ze chcesz siedziec w domu i przy ogladaniu
    telewizji "cykac" fotki zwierzakow z drugiej strony domu.
    Wydaj te pieniadze na jakis teleobiektyw, a w tej cenie znajdziesz juz kilka
    modeli ktore dadza przyzwoite efekty.

    nie wiem dokladnie o jaki karmniku mowisz... bo moga byc rozne :) dla saren
    i dzikow (popularnie zowie sie pasnik) czy dla ptakow za oknem.

    a teraz uzasadnienie czemu
    - nie masz mozliwosci przekadrowania!!!!! to podstawowy minus!!! chyba ze
    zamontujesz sterowanie ale to beda kolejne koszty
    - zasilanie... o ile to co trzymasz w rece na mrozie podziala troche o tyle
    baterie/aku w tym co jest do aparatu podpwiete moga dosc szybko zdechnac
    - jesli zamierzasz robic fotki zdalnie i masz mozliwosc obserwacji karmnika
    to zwykly wyzwalacz radiowy Np Phottix CleonII powinien dac rade a kosztuje
    10 razy mniej
    - teleobiektyw daje dosc mala GO co pozwala wyizolowac zwiarzaki z tla...
    latwiej wybrac tu tlo...
    - szeroki kat czy nawet standard daje dosc szerokie pole widzenia co
    spowoduje ze trzeba bardziej umiejetnie panowac nad calym tlem/krajobrazem
    do tego bedzie on wyrazniejszy ze wzgledu na wieksza GO
    - kompakt nie ma sensu skoro masz juz aparat rozszerz jego mozliwosci i
    dokup obiektyw, chyba ze chcesz miec male cos co pozwoli ci zabrac to do
    kieszeniu... chco niedawno widzialem na prawde dobre zdjecia z takiego
    kompakta z "duzym zoomem" :)
    - zbuduj ukrycie w poblizu karmnika. czesto wystarczy zwykly namiot siatka
    maskujaca przykryc (koszt siatki to by byl jakies 50-100 pln w zaleznosci
    jaki namiot) na allegro jest spory wybor. Jesli ma byc kam. sniegowy to
    biale przescieradlo lub material na niego :) ttylko pamietaj ze takie
    ukrycie musi tam troche postac by zwierzaki sie przyzwyczaily :)

    - w zasadzie najwazniejsza jest cierpliwosc i samozaparcie...

    Tak wiec kupno tego wezyka z podgladem to pomylka... a pieniadze na to mozna
    wydac na cos znacznie bardziej pozytecznego...

    Steel