  • Data: 2012-11-15 10:22:18
    Temat: Re: RSM i spline
    Od: "AK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Baranosiu" <r...@w...pl> napisał:

    > i dla tych danych trapez z wszystkich próbek wyjdzie dokładniej, niż simpson
    > z co dziesiątej czy N-C z co setnej próbki i myślę że to Sławek miał na
    > myśli pisząc o "lepszości trapezów w niektórych przypadkach".

    Hm.. no to rzeczywiscie tworzy sie "nowa numeryka".
    Olewamy wiec "idiotyczne" zapewnienie tych samych warunkow dla wszystkich
    porownywanych metod.
    W zamian tak te warunki indywidualnie pracowicie dopasowujemy,
    aby ukochana przez nas metoda byla lepsza i krzyczymy:
    Bingo ! To ona niezwyciezona!!.

    > Owszem, można i Simpsopna czy N-C policzyc po wszystkich węzłach,
    > ale obliczeń "nieco" więcej

    Jak to "nieco" wiecej ? Ani nie wiecej, ani nie mniej.
    _Dokladnie_ tyle samo (w dodatku wynik dokladniejszy).

    Trapezy:
    calka = (x[0]+x[n])/2 + SUMA(i=1,n-1,1, x[i])

    Simpson:
    calka = (x[0]+x[n])/3 + 4/3*(SUMA(i=1,n-1,2, x[i]) + 2/3*SUMA(i=2,n-2,2, x[i])))

    AK