  • Data: 2012-11-15 11:17:51
    Temat: Re: Simpson vs. Niski Cotes
    Od: "slawek" <h...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "AK" napisał w wiadomości grup

    >Funkcja łamaną ? No no.
    >Liczysz pola wielokatow ? :)

    A dlaczego nie?

    >Wiekszosc (bo sa glupowate wyjatki) twierdzi jedna, ze parabola
    >w ogolnym przypadku lepiej (szybsza zbieznosc, wieksza dokladnosc)
    >interpoluje funkcje niz odcinek

    A co to jest ogólny przypadek? Serio: dlaczego np. funkcja sinus jest, a
    funkcja Weierstrassa nie jest typowa dla "ogólnego przypadku"?

    Tak na oko to większość funkcji jest nieróżniczkowalnych i/lub trudnych do
    scałkowania. Oczywiście, pozostaje pytanie co to jest "większość" ;)

    Szkoła "wielomianowa" uczy, że błąd oszacowania to n-ta pochodna brana
    gdzieś pomnożona przez krok do potęgi m. Ok. Tylko - skąd ja mam wiedzieć,
    że istnieje n-ta pochodna... skoro nigdy nie widziałem nic innego niż pary
    wartości (x,y) ?! Wystarczy że ta pochodna będzie dostatecznie duża (sama
    funkcja nie musi!) - i całe piękne rozumowanie padnie.