  • 21. Data: 2010-07-14 18:22:32
    Temat: Re: RAW - dwa pytania
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > FF bierze się za subtelność detali, ostrość, detaliczność na wyższych iso,
    > kontrolę go, ale szukanie tam większej dynamiki nie ma sensu. Od tego jest
    > świętej pamięci Fuj, a teraz Nikon i Sony (A900 ma lepszą dynamikę użyteczną od
    > wszystkich Canonów).

    pomijając kwestie dynamiki samej w sobie możemy zrobić prosty eksperyment
    w postaci ciągnięcia zdjęcia ciemnego za uszy tu i tu. Bedzie widać jak na
    dłoni w czym rzecz. W reportażu gdzie niema czasu na korekty bywa, że zdjęcia
    wyjdą czasem niedoświetlone. Z żadnego cropa gdzie mega piksele sa tak nieludzko
    pompowane takiego zdjęcia nie uratuje tak dobrze jak z przyzwoitego FF

    roger

  • 22. Data: 2010-07-14 19:14:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:
> [...]
    > nieludzko
    > pompowane takiego zdjęcia nie uratuje tak dobrze jak z przyzwoitego FF

    No to już inna inszość, ciągnięcie z cieni przy godzeniu się na
    śmietnik, a dynamika możliwa do osiągnięcia w warunkach komfortowych.
    Dlatego na śluby bierze się ff, a na widoczki nie ma takiej potrzeby.

    Ale muszę kiedyś zrobić okienne testy z nowych puszek, ciekawe jak
    pracują z referencyjnym heliosem :)
    W każdym razie jakbyś bywała w okolicy, zapraszam.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 23. Data: 2010-07-14 20:12:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    andrzej dulek wrote:
    > Narobiłem trochę landszaftów w Chorwacji i w trakcie pobytu zmieniłem
    > strategię, zaczšłem niedoœwietlać -2/3 EV. Dało to mniejsze
    > przepalenia, które sš w dużej mierze naprawialne a cienie dajš się
    > przeważnie wyprowadzić do "widocznych".
    > Dobra to strategia?

    a jakim aparatem robiłeś te fotki?

  • 24. Data: 2010-07-14 20:16:32
    Od: "andrzej dulek" <x...@g...com>

    > a jakim aparatem robiłeś te fotki?

    CANON 1000 Z KITOWYM 18-55 IS

  • 25. Data: 2010-07-15 08:01:56
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > Dlatego na śluby bierze się ff, a na widoczki nie ma takiej potrzeby.
    >
    > Ale muszę kiedyś zrobić okienne testy z nowych puszek, ciekawe jak

    Zrób, zrób, ale niedoświetlone i w nocy :))) (w dodatku stały czas
    i przysłona, czułość regulowana do histogramu - Canony potrafiły
    w niektórych modelach prawie 2x [wg DxO] zawyżać ISO).

    > W każdym razie jakbyś bywała w okolicy, zapraszam.
    ^^^^^^
    Na przelotny seks mimo wszystko chyba jednak nie licz... ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 26. Data: 2010-07-15 08:06:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mariusz [mr.] pisze:

    > Zrób, zrób, ale niedoświetlone i w nocy :))) (w dodatku stały czas
    > i przysłona, czułość regulowana do histogramu - Canony potrafiły
    > w niektórych modelach prawie 2x [wg DxO] zawyżać ISO).

    W nocy cropy grzecznie śpią :)

    > ^^^^^^
    > Na przelotny seks mimo wszystko chyba jednak nie licz... ;-)

    Sorry Roger ;)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /pokaż mi swe zdjęcia, a powiem ci, czy możemy pogadać o aparatach/

  • 27. Data: 2010-07-15 09:17:05
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Sorry Roger ;)

    mialem juz Janka raz, zadna rewelacja :) Sorry Janko :)

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia ślubna: http://www.slubna.net

  • 28. Data: 2010-07-15 09:51:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:

    > mialem juz Janka raz, zadna rewelacja :) Sorry Janko :)

    Jestem zdruzgotany :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /wymyśliłem certyfikat na ziewanie, szukam wspólnika z dojściami/

  • 29. Data: 2010-07-17 09:37:40
    Od: BernArala <f...@g...com>

    On 13 Lip, 18:13, "andrzej dulek" <x...@g...com> wrote:
    > Narobiłem trochę landszaftów w Chorwacji i w trakcie pobytu zmieniłem
    > strategię, zaczšłem niedo wietlać -2/3 EV. Dało to mniejsze przepalenia,
    > które sš w dużej mierze naprawialne a cienie dajš się przeważnie wyprowadzić
    > do "widocznych".
    > Dobra to strategia?
    > Gdy ogólna jasno ć zdjęcia subiektywnie jest do korekty na + lub - to robić
    > to suwakiem ekspozycji czy jasno ci bo ja jako  nie widzę różnicy w
    > działaniu.

    Nie jestem specjalistą od landszaftów, jednak myślę, że obieranie tego
    typu strategii to błąd. Fotografia - to subiektywny pokaz
    rzeczywistości. Zmierzam do tego, że chęć uniknięcia przepaleń za
    wszelką cenę i doprowadzenie wszysktiego do takiej rozpiętości
    tonalnej, która nie miałaby przepałów i czerni - to bzdura promowana
    głównie na grupach dyskusyjnych.
    Na zdjęciu chcesz pokazać COŚ. Jeśli to jest pole - to warto aby ono
    było idealnie naświetlone, jeśli niebo - to niebo... Jeśli chcesz i
    pole i niebo - to trzeba wyjść zrobić zdjęcie o takiej porze - kiedy
    jedno i drugie mieści się w rozpiętości kontrastów dla danego ujęcia.
    A nie kombinować - jak tu oszukać matkę naturę. :)))
    Zaden szanujacy sie fotograf nie robi landszaftow w poludnie - koniec
    kropka. ;) Trza wstać o 5 rano i czekac do odpowiedniej pory.

    pozdrawiam serdecznie
    Bernard
    www.bwstudio.com.pl

  • 30. Data: 2010-07-17 09:45:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    BernArala pisze:
    > Zaden szanujacy sie fotograf nie robi landszaftow w poludnie - koniec
    > kropka. ;) Trza wstać o 5 rano i czekac do odpowiedniej pory.

    Wszystkie landszafty robię w godzinach 10-16, ale się nie szanuję :)
    Ale fakt, wolę jak leje, a więc słońca nie lubię.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jadam kebaby, ale jestem pacyfistą/