  • Data: 2010-05-20 17:58:29
    Temat: Re: RAM czy grafika ?
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie jestem mocny w sprzęcie ale wygląda na mało pamięci na karcie
    > graficznej lub RAMu.

    Nie wiem jak jest w nowym sprzęcie / systemach, ale jeszcze jakiś czas temu
    pamięć karty graficznej praktycznie nie brała udziału w takim
    przedsięwzięciu. Karta graficzna wyświetla konkretną rozdzielczość, a że
    plik ma np. 6000x4000 pikseli, z punktu widzenia karty nie ma znaczenia.
    Raczej z punktu widzenia pamięci RAM.
    Pamięć karty graficznej przechowuje dane głównie w zadaniach 3D, ewentualnie
    przy odtwarzaniu filmu.

    BTW, aplikacje graficzne Corela w starszych wersjach słabo sobie radziły z
    dużą ilością RAM. Można było mieć 1,5GB wolnej pamięci, a Corel i tak
    przydzielał sobie np. 160MB i przy większej ilości otwartych plików mielił w
    pliku swap w nieskończoność.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]