  • Data: 2010-05-23 21:57:38
    Temat: Re: RAM czy grafika ?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Tosiek" htauo1$3v$...@i...gazeta.pl

    > Widziałem, że przy otwarciu Corela bez pliku, użycie pliku stronicowania wynosi 569
    MB. Wczytywanie wielu plików kilkunasto MB,
    > podnosi tą wartość ale nie przekracza ona 1 GB czyli zainstalowanego RAMu. Dopiero
    plik 53 MB daje ponad 900 MB stronicowania.
    > Otwieranie kolejnych (razem blisko 100 MB) zwiększa stronicowanie ale niewiele
    ponad 1 GB.
    > Uprzejmie proszę o interpretację.

    Dołożenie RAMek niewiele pomoże. :) (jeśli grafika nie zabiera zbyt wiele;
    trudno mi zgadnąć, czy ma swoja pamięć, czy korzysta ze wspólnej)

    > Z prędkością wczytywania jest tak, że pierwszy raz otwierany plik wchodzi dłużej
    lub krócej w zależności od jego ciężaru, a
    > ponowne jego otwarcie jest błyskawiczne, co też zależy od czasu i ilości czynności
    wykonanych w tzw. międzyczasie. To chyba jest
    > normalne, ale wspominam o tym by "chyba" nie było moją chybioną interpretacją.

    Po drodze są bufory -- w samym dysku masz 8 MiB lub 16 MiB, lub nawet 32 MiB. :)
    Winzgroźny też rezerwuje trochę RAMki na buforowanie operacji dyskowych i nie
    tylko takich.

    Międzyczas to coś innego -- polecam słownik. :)

    6100 nForce 400 (256 MB). Czy to nie jest ten

    > To jest karta zintegrowana z płytą

    Aha. Więc możesz ją zmienić na taką, która ma swoja pamięć.
    Jeśli karta zżera sporo RAMek -- dodanie RAMek też da dobre
    efekty. Najlepiej zmień kartę i dodaj RAMek. :) Najlepiej
    nie jednocześnie, abyś widział efekty i tej zmiany, i tej.

    Ale jeśli karta nie żre dużo (na przykład, jeśli żre 32 MiB lub 64 MiB)
    RAMek lub nie żre (o ma swoją) wcale -- dodanie RAMek nic nie pomoże.

    > więc rozumiem, że ona nie ma własnej pamięci, a 256 MB to przydział RAMu.

    Pewnie tak. Choć niekoniecznie. Jeśli używa wspólnej RAMki -- widzisz
    w BIOSie podział/przydział a pod Winzgroźnym widzisz mniej RAMek niż
    włożyłeś w sloty. Prawy myszy na ,,mój komputer'' po czym ,,właściwości''
    -- tak możesz zobaczyć, ile RAMek widzi WinZgroźny.

    > Pytanie zmierzało do określenia np. firmy, parametrów lub iinych okoliczności
    dobieranej do współpracy karty, co by się nie
    > pogryzły.

    A co ma się gryźć? Zintegrowana z dodaną?
    Możesz po prostu zwiększyć ilość RAMek lub zmniejszyć przydział
    RAMki dla karty grafiki. Jeśli karcie grafiki dasz 32 MiB, to Ci
    w zupełności starczy tego 1 GiB RAMki, który masz.

    Zauważ, że 1024*768pikseli*4bajty na piksel to dopiero 3 MiB.
    1024*768*4=3145728 -- 3145728/(1024*1024)=3 Tak więc karta grafiki
    nie bierze koszmarnych ilości RAMek, o ile nie teksturuje, nie
    obrabia tej grafiki itd... A Ty raczej nie potrzebujesz karty
    grafiki do zaawansowanej obróbki grafiki, a jedynie do wyświetlania
    grafiki na monitorze. :)

    Jeśli potrafisz, zmniejsz przydzielona pamięć w BIOSie.
    Jeśli nie potrafisz, to być może karta grafiki ma swoja pamięć.
    Tak czy siak -- 1 GB RAMek powinien Ci wystarczyć.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'