eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPytanie o uchwyt PCBRe: Pytanie o uchwyt PCB
  • Data: 2017-07-07 11:07:43
    Temat: Re: Pytanie o uchwyt PCB
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-07-07 o 03:33, Marek S pisze:
    >
    > Przeznaczenie nie ma żadnego opisu w dokumentacji.Zrobili tak bo
    > zrobili. Ktoś wymyślił i tak jest.

    To tylko potwierdza, że nie należy bazować na niczym nie udokumentowanym.

    > Nie chciałem rozwijać za bardzo tematu bo nie to jest tematem
    > niniejszego wątku. Usunąłem diodę LED wskazującą, że jest zasilanie =
    > oszczędność 3-4mA. Dałem też kondensator, który ładuje się gdy czujnik
    > nie jest aktywny (wtedy ok 4mA czerpie lub nawet mniej) by oddać energię
    > w chwili aktywacji. To są niuanse. Nie o tym rozmawiamy przecież.

    Jasne.

    > Stop! Tak jak cały czas piszę - problem powstał na WYJŚCIU urządzenia a
    > nie na jego zasilaniu. Zasilanie filtruję w nim.

    Czyli zadbałeś o to, aby swoje zasilanie mieć czyste i potem silnym
    kluczem wypuściłeś to swoje zasilanie na zewnątrz. Przeszukaj moje
    poprzednie wypowiedzi na hasło 'VCC'. Tamta wypowiedź dotyczyła takiej
    sytuacji. Nie zaprzeczyłeś więc uznawałem że przepuszczasz 12V z
    instalacji samochodu przez swoją płytkę (kluczem) dalej i się do tego
    12V podłączasz ze scalakiem. Dziwne było, że punkt podłączenia ma aż tak
    duże znaczenie, ale trudno dochodzić do wszystkiego bez schematu.
    Pisałem też coś takiego, że nie wyobrażam sobie wypuszczenia swojego
    zasilania na zewnątrz bez jakiegoś ograniczenia. Dotyczyło to wprawdzie
    tego przypadku 12/24V ale tu się też stosuje.

    Takie skojarzenie:
    Specyfikacja USB ogranicza prąd udarowy pobierany przez urządzenie
    włączane do gniazdka USB właśnie po to, aby na 5V nie powstawały za duże
    tąpnięcia.

    > Ja to zrobiłem inaczej. Przeciąłem ścieżkę i pociągnąłem ją do zasilania
    > bezpośrednio. To wystarczyło. Na wszelki wypadek dałem kondensator 330nF
    > na tej ścieżce blisko zasilania. Wszystko w oparciu o wskazania
    > oscyloskopu a nie wyliczenia.

    Nie jest dla mnie jasne czy w tym momencie przełączyłeś to wyjście na to
    nieodfiltrowane napięcie instalacji samochodu, czy jesteś nadal na swoim
    odfiltrowanym napięciu.
    Do tej pory cały czas uważałem, że to Twoje napięcie które wypuszczasz
    dalej to 12V i na tym masz jakieś cyfrowe serii CD4000. Ale może jest
    inaczej.

    > Nieźle! Swoją drogą może się to przydać. Możesz podesłać link, gdzie je
    > kupić na wypadek, gdy znów trafię na zasilacz z opornikiem? :-D

    Ja użyłem tych:

    http://www.tme.eu/pl/details/lt-p4sg-v1ab-36-1/diody
    -led-smd-kolorowe/osram/lt-p4sg-v1ab-36-1/

    http://www.tme.eu/pl/details/ka-2810azgs/diody-led-s
    md-kolorowe/kingbright-electronic/

    ale sądzę, że jakieś w normalnej obudowie też są.
    Zdjęcie tej drugiej może być mylące - świeci tą szarą powierzchnią.
    P.G.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: