  • 21. Data: 2009-09-29 19:40:43
    Temat: Re: Pytanie do Marka Wyszomirskiego [Macro]
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 29 Sep., 18:32, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > Cóz... jakosc tego argumentu niech kazdy z czytajacych sam sobie oceni.
    > Z mojej strony EOT.
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

    bo logika jest bardzo prosta.
    skoro sam nie moge zrobic zdjecia mrowce za pomoca 130 i dc 250 gdyz o
    tej porze roku ich nie spotykam
    to wskazuje link z takimi zdjeciami.

    czy to pierwszy przypadke w sieci , ze ktos udzielajac odpowiedzi
    wskazuje link ?

  • 22. Data: 2009-09-29 20:01:28
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <f...@g...com> napisal:

    >bo logika jest bardzo prosta.
    >skoro sam nie moge zrobic zdjecia mrowce za pomoca 130 i dc 250 gdyz o
    >tej porze roku ich nie spotykam
    >to wskazuje link z takimi zdjeciami.

    Mialem sie juz nie odzywac ale nie zdzierzylem. Sek w tym, ze nie takimi -
    bo zrobionymi zupelnie innym sprzetem - co juz Ci kilka razy w tym watku
    wyciagalem.

    >czy to pierwszy przypadke w sieci , ze ktos udzielajac odpowiedzi
    >wskazuje link ?

    Nie - w sieci bylo juz cale mnóstwo róznych pzrypadków - w tym i takich,
    gdzie pokazywane linki nijak sie mialy do tematu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 23. Data: 2009-09-29 20:12:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Mialem sie juz nie odzywac ale nie zdzierzylem.

    i dobrze zrobiles-bede mogl wyjasnic.

    Sek w tym, ze nie takimi -
    > bo zrobionymi zupelnie innym sprzetem - co juz Ci kilka razy w tym watku
    > wyciagalem.

    sek w tym , ze w opisie tych zdjec nie ma informacji jakim sprzetem
    byly robione poza dcr 250.

    generalnie dcr przeznaczony jast dla malych matryc / krotkich
    ogniskowych ( czyli kompaktow / hybryd , w zasadzie nie sa
    przeznaczony dla lustrzanek )

    ale ja robilem dokladnie zdjecie mrowki dcr 250.
    robactwo mnie nie kreci , ale to byla mniej wiecej ta granica do
    ktorej mozna zejsc w aps -c z takim obiektywem ( mialem podpiete 100
    mm , to nie ma znaczenia dla 135 wynik bedzie ten sam - nieco wieksza
    odleglosc fotografowania), i trzeba kropowac , ale jakosc jest jeszcze
    macroliczna.
    probowalem na dcr 150 - tez sie da od biedy , ale crop jest za duzy ,
    jakoc marna.

    > Nie - w sieci bylo juz cale mnóstwo róznych pzrypadków - w tym i takich,
    > gdzie pokazywane linki nijak sie mialy do tematu.

    jesli uwazasz ze dyskutujac o fotografii mrowki i dcr 250 wskazujac na
    zdjecia zrobine tym konwerterem mijam sie z tematem to moze uznasz ze
    zdjecie slonia zrobione teleobiektywem byloby tematyczne ?

    z cala pewnosci sa tam tez i zdjecia z aps - poszukaj dobrze.

  • 24. Data: 2009-09-29 20:23:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

    och prosze
    nie szulalem dlugo
    tutaj pierwsze zdjecie zrobione na 80mm
    do 135 nie brakuje wiele .
    jakosc pozostawia iele do zyczenia ale daje juz pojecie jakiego
    odwzorowania mozna oczekiwac. mysl ze w ciagu paru minut mozna znalezc
    lepsze

    http://www.digicamfotos.de/index3.htm?http://www.dig
    icamfotos.de/4images/details.php?image_id=114247

  • 25. Data: 2009-09-29 20:28:51
    Od: Pirate <p...@g...pl>

    XX YY pisze:

> [...]
    > tej porze roku ich nie spotykam
    > to wskazuje link z takimi zdjeciami.
    >
    > czy to pierwszy przypadke w sieci , ze ktos udzielajac odpowiedzi
    Witam
    Czasami odpowiedzi sa; wre;cz idiotyczne.

    Jedz' do pierwszego lasu i znajdziesz mrówki wie;ksze od tych znajduja;cych
    sie; w chodnikach u?oz.onych z kostki.
    No chyba, z.e mieszkasz na wsi ;]
    To w kaz.dym ogródku z kwiatkami znajdziesz mrówki ;]

    Ps.
    Jednak na Twoim miejscu wybra? bym sie; do lasu. Tak jak pisa?em wyz.ej
    mrówki z lasu sa; ciut wie;ksze od tych z ogródków i chodników.

    Pozdrowienia
    piratee

  • 26. Data: 2009-09-29 20:32:29
    Od: XX YY <f...@g...com>

    prosze
    tu jest cos interesujacego
    na 180 mm z dcr 250 to nie jest obiektyw macro chaba ( 100 -300
    minolty)

    http://naturfotografen-forum.de/o37428/Ameise+ND

    intereusjace.

    mamy zdjecia na 80 mm mama na 180 mm
    jesli poszukac dalej to znajdzie sie na 135 mm

    http://naturfotografen-forum.de/o37428/Ameise+ND

    XXX

  • 27. Data: 2009-09-29 20:44:24
    Od: XX YY <f...@g...com>

    o i jeszcze jedno c40d 70-200 dcr 250

    http://www.ipernity.com/doc/wdw/2217683

    zaden macro obiektyw

  • 28. Data: 2009-09-29 20:47:09
    Od: XX YY <f...@g...com>

    i jeszcze jeden

    http://www.ipernity.com/doc/wdw/2199374?from=2217683
    &at=1213726747

    tym razem 18-55 z c40d i dcr 250

    to jednak chyba ta skala odwzprpwania o ktorej mowimy

    obiektywy o roznej ogniskowej z dcr 250 siegja po mrowke - mniej juz
    chyba nie.

    czy szukac dalej.

    na wiosne gdy sie mrowki pokaza to zrobie sam.

  • 29. Data: 2009-09-29 20:58:30
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Uzytkownik "Pirate" <p...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > Witam
    > Czasami odpowiedzi sa; wre;cz idiotyczne.

    Ja sadze, ze najprosciej bedzie jesli zapne DCR-250 do obiektywu, "zrobie"
    mrówke i wrzuce gdzies do sieci bez cropa i pelnym exifem a potem zapodam
    link. Poniewaz mam konwerter x2 i obiektyw zaczynajacy sie do 70-ciu, to
    bedzie miarodajne jesli zrobie zdjecie z ogniskowa ~140 mm. Pewnie bedzie
    mydlane, bo raz, ze konwerter, dwa obiektyw to seria "F", ale nie o ostrosc
    tylko o skale odwzorowania tutaj chodzi, wiec utnie to dyskusje. Albo i nie
    utnie, ale bedziemy wiedziec, kto ma racje. Moze motyla tez "upoluje" i
    zobaczymy, czy tylko skrzydelko, czy tez w calosci zmiesci sie w kadrze. Nie
    chcialbym tylko rozpetywac dyskusji o wielkosci motyli czy mrówek,wiec
    obiecuje, ze zmierze je lub zrobie tez z tej samej odleglosci zdjecie
    pudelka zapalek czy czegos porównywalnego. A DCR juz "w drodze", moze
    przyjdzie jeszcze w tym tygodniu ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 30. Data: 2009-09-29 21:01:22
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    v.googlegroups.com...
    >i jeszcze jeden
    >
    > http://www.ipernity.com/doc/wdw/2199374?from=2217683
    &at=1213726747

    > tym razem 18-55 z c40d i dcr 250

    Mrówki sa nadal "dostepne", wystarczy przejsc sie do parku. A zdjecia, które
    przytoczyles, to moga byc cropy, wiec nadal to niczego nie udowadnia. Zrobie
    mrówe z ogniskowa 140 i DCR'em. zobaczymy wtedy.

    --
    Yogi(n)