  • 11. Data: 2009-09-27 18:21:29
    Temat: Re: Pytanie do Marka Wyszomirskiego [Macro]
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    On Sun, 27 Sep 2009 10:53:24 -0700 (PDT), XX YY wrote:

    > a myslenie ma kolosalna przyszlosc.

    Obawiam się, że to nadmierny optymizm. Życie pokazuje, że zawsze boli się
    tego co myśli i zawsze smuci się temu co myśli. Krótko mówiąc życie
    oszczędza niemyślących ;-)

    Ale cóż, myślenie to rzadka choroba ale nie uleczalna ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.

    http://banggiang.net
    http://fotoplenery.eu

  • 12. Data: 2009-09-27 18:40:27
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Sep., 20:21, Nguyen Bang Giang
    <n...@y...com> wrote:

> [...]
    > oszczędza niemyślących ;-)
    >
    > Ale cóż, myślenie to rzadka choroba ale nie uleczalna ;-)

    bardzo ladnie i madrze napisales.

    ale

    wszyscy mamy do dyspozycji tylko jeden odcinek czasowy do przezycia.
    on sie nie poworzy.
    Oznacza to , ze myslac zyjesz pelniej tzn wykorzystuejsz to co
    zostalo ci dane do dyspozycji lepiej.
    drugiej takiej szansy nikt z nas niedostanie.

  • 13. Data: 2009-09-27 20:06:01
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Uzytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisal w wiadomosci
    > Spróbuj poszukac na forum Pentaxa (www.pentax.org.pl). Ja niestety nie
    > pomoge gdyz juz dosc dawno przestalem uzywac obiektywów bez styków.
    Szukalem, zreszta wszedzie indziej tez - niekórzy mówia o wymianie matówki
    na taka z ist-a, ale sa i tacy, którzy po wymianie nadal zglaszaja problemy
    z pomiarem swiatla w manualu. Nie jest to wielki problem, zwlaszcza, ze
    planuje zakup innego body (K-7) - moze za rok.

    > To zycze szybkiego posplacania, gdyz takie uzywanie lampy to jednak
    > mordega.
    Miala byc w tym roku, podobnie jak i jakis dluzszy autofocus, ale zmienilem
    samochód, do lutego go splace (mam nadzieje) i wtedy dokupie troche sprzetu.

    > Raczej dluzsze ogniskowe. Ja uzywalem tego Raynoxa z DFA100f2.8 macro, ale
    > robilem tez próby z dlugim kitem DA50-200 i rezultat byl calkiem OK. Z
    > DA55-300 tez chodzi dobrze.

    W takim razie "wyceluje" w DA55-300, poczytalem opinie i sa calkiem
    pochlebne, zatem bedzie ten tele i raynox ;-) - ale dopiero w marcu ;-)

    Dzieki!

    --
    Yogi(n)

  • 14. Data: 2009-09-28 12:49:08
    Od: "janek" <n...@a...pl>

[...]

    Chyba kolega o kościele nie słyszał? Tam sie chodzi i niedużo płaci po to,
    by taką drugą szanse dostać...

    pozdr.j

  • 15. Data: 2009-09-28 16:07:38
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Sep., 19:43, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > efekt
    > amatorskie
    >
    > http://www.allegro.pl/item744400800_konwerter_makro_
    raynox_dcr_250_dc...

    > Mrówki??? Raynox DCR250 to +8 dioptrii - czyli ogniskowa ok. 125mm. Po
    > zalozeniu na obiektyw 135mm który sugeruje pytajacy uzyskamy skale
    > odwzorowania  ok. 1:1, czyli dla matrycy APSC z cropem 1.5 dla wypelnienia
    > pelnej szerokosci kadru motyw musialby miec ok. 24mm. Gdzie zes Ty w naszej
    > strefie klimatycznej takie wielkie mrówki widzial???

    > DCR150 to +4.8 dioptrii - faktycznie do motyli moze byc niezly. Problemem
    > tylko w przypadku staloogniskowego obiektywu 135mm bedzie regulacja
    > uzyskiwanej skali odwzorowania - krecenie pierscieniem ostrosci da tylko
> [...]

    obiecalem dzisiaj odpowiedz

    tutaj zdjecia robioen raynoxem 250 d.
    jednak dla robactwa wielkosc mrowki - dla mniejszego bedzie trudno.

    http://images.google.com/images?q=raynox%20250%20mac
    ro%20lens&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&oe=ut
    f8&rlz=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=de&tab=wi

  • 16. Data: 2009-09-28 19:11:18
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <f...@g...com> napisal:

> [...]
    >
    >http://images.google.com/images?q=raynox%20250%20ma
    cro%20lens&sourceid=ie7&
    rls=com.microsoft:en-US&oe=utf8&rlz=&um=1&ie=UTF-8&s

    Jak widze wrzucenie w images.google.com hasla 'raynox 250 macro lens' - bo
    de facto to jest pod tym linkiem - wymagalo az kilkunastu godzin
    przemyslen:-)

    I niby co z tego ma wynikac? Myslisz, ze nie wiem, jak wygladaja zdjecia
    robione DCR-250? Musze Cie wyprowadzic z bledu - uzywam makrokonwerterów
    Raynoxa od wielu lat, aktualnie mam kilka róznych - w tym zarówno DCR-250
    jak i DCR-150 i naprawde sporo zdjec z nimi zrobilem w róznych, czasem
    dziwnych, konfiguracjach sprzetu.

    Pytajacy chcial tego DCR-250 uzywac z lustrzanka APSC z obiektywem 135mm -
    jesli chcesz obronic swoja teze - pokaz jakiekolwiek zdjecie mrówki w miare
    wypelniajacej kadr wykonane taka kombinacja - oczywiscie bez cyfrowego zooma
    lub cropowania w komputerze.

    Mam obawy, ze pozostaje Ci nadal szukanie mrówki-giganta...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 17. Data: 2009-09-28 19:44:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 28 Sep., 21:11, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Jak widze wrzucenie w images.google.com hasla 'raynox 250 macro lens' - bo
    > de facto to jest pod tym linkiem - wymagalo az kilkunastu godzin

    sadzisz ze kilkanascie godzin myslalem nad zapytaniem?
    napisalem wczoraj ze odpowiem " jutro" wiec sie wywiazalem ze
    zobowiazania.
    gdybym zobowiazal sie odpowiedziec np za tydzien to tez bym
    odpowiedzial po tygodniu , byc moze w inny sposob.

    > I niby co z tego ma wynikac? Myslisz, ze nie wiem, jak wygladaja zdjecia
    > robione DCR-250?

    nie wypowiadalem sie na temat Twoich zasobow wiedzy.
    pytajacemu wskazalem obrazowo mniej wiecej jakiej wielkosci
    odwporowania moze sie spodziewac stosujac nasadki.
    POniewaz zaoponowales - wiec wskazalem zdjecia robactwa - nieco
    wiekszego od mrowki ale i jest tez leb jakiegos insekta mniejszy
    pewnie od mrowki , jest mucha .

> [...]
    > dziwnych, konfiguracjach sprzetu.
    >
    > Pytajacy chcial tego DCR-250 uzywac z lustrzanka APSC z obiektywem 135mm -

    ja nie bronie zadnej tezy - tylko wskazalem na zdjecia robactwa
    robione za pomoca 250.
    skoro takie zdjecia istnieja to widocznie sie da zrobic.

    135 mm niczego nie przesadza , w ogolnosci pozwala na takie samo
    odwzorowanie jak np 50 mm - zmieniaja sie odpowiednio odleglosci.
    nie mamy informacji n.t. pierscienia odleglosci tego obiektywu -jaka
    najblizsza nastawa.

    - pokaz jakiekolwiek zdjecie mrówki w miare
    > wypelniajacej kadr wykonane taka kombinacja - oczywiscie bez cyfrowego zooma
    > lub cropowania w komputerze.

    nikt nie mowil ze bez cropu.
    to jest mniej wiecej granica technicznych mozliwosci aps +250 -
    zdjecie mrowki

    > Mam obawy, ze pozostaje Ci nadal szukanie mrówki-giganta...

    tutaj sa zdjecia mrowek za pomoca dcr 250

    http://images.google.com/images?q=ameise%20dcr%20250

  • 18. Data: 2009-09-28 21:27:57
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <f...@g...com> napisal:

    >[...]
    >
    >sadzisz ze kilkanascie godzin myslalem nad zapytaniem?
    >napisalem wczoraj ze odpowiem " jutro" wiec sie wywiazalem ze
    >zobowiazania.

    OK, przyjmuje. Pozostaje mi tylko wyrazic rozczarowanie jakoscia odpowiedzi.

    >nie wypowiadalem sie na temat Twoich zasobow wiedzy.
    >pytajacemu wskazalem obrazowo mniej wiecej jakiej wielkosci
    >odwporowania moze sie spodziewac stosujac nasadki.

    I odpowiedz ta nic praktycznie nie wniosla - gdyz wielkosc motywu
    wypelniajacego kadr mozliwa do uzyskania za pomoca makrokonwertera nalezy
    rozpatrywac w powiazaniu z obiektywem na jaki ten makrokonwerter bedzie
    zalozony i rozmiarami matrycy aparatu. Do tego jeszcze nalezy uwzglednic
    ewentualny dodatkowy wyciag mieszka i pierscieni - o ile je stosujemy.

    >POniewaz zaoponowales - wiec wskazalem zdjecia robactwa - nieco
    >wiekszego od mrowki ale i jest tez leb jakiegos insekta mniejszy
    >pewnie od mrowki , jest mucha .

    I co z tego? Pytajacy pytal o konkretna kombinacje
    aparat/obiektyw/konwerter. I stosujac taka kombinacje wypelnic kadru mrówka
    ani lbem typowej muchy sie nie da.

    >ja nie bronie zadnej tezy - tylko wskazalem na zdjecia robactwa
    >robione za pomoca 250.
    >skoro takie zdjecia istnieja to widocznie sie da zrobic.

    Tyle, ze podlaczajac DCR-250 do zupelnie innego sprzetu. Na tej zasadzie
    mozna udowadniac, ze portrety mrówkom daje sie zrobic zwyklym standardem
    50mm - i faktycznie mozna, jesli sie go zalozy na odpowiednio dlugi mieszek
    lub zamiast soczewki nasadkowej na odpowiednio dlugie tele.

> [...]
    >odwzorowanie jak np 50 mm - zmieniaja sie odpowiednio odleglosci.
    >nie mamy informacji n.t. pierscienia odleglosci tego obiektywu -jaka

    Naprawde? Co Ty powiesz? Twierdzisz, ze ogniskowa obiektywu nie ma znaczenia
    dla skali odwzorowania uzyskiwanej po nakreceniu na niego makrokonwertera???
    Zaczynam miec watpliwosci, czy kiedykolwiek miales taki makrokonwerter w
    reku:-/ I nie wstawiaj tu gadek o dokladaniu dodatkowego wyciagu mieszka czy
    pierscieni, bo na tej zasadzie mozna teoretyzowac, ze dowolna ogniskowa
    pozwala na uzyskanie dowolnej skali odwzorowania - i to bez zadnych
    dodatkowych makrokonwerterów.

    >nikt nie mowil ze bez cropu.
    >to jest mniej wiecej granica technicznych mozliwosci aps +250 -
    >zdjecie mrowki

    No tak... Teraz bedziesz mówil ze za pomoca cropu. To moze w ogóle i bez
    makrokonwertera zaczniesz proponowac takie zdjecia? Wystarczy 'troche'
    silniej pocropowac...

    >tutaj sa zdjecia mrowek za pomoca dcr 250
    >
    >http://images.google.com/images?q=ameise%20dcr%2025
    0&sourceid=ie7&rls=com.m
    icrosoft:en->US&oe=utf8&rlz=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=d
    e&tab=wi

    Linkami do googla nikomu nie zaimponujesz. Jak juz pisalem podobne zdjecia
    mozna zrobic zwyklym standardem 50mm - jesli do odpowiedniego sprzetu go
    podlaczysz. Pokaz zdjecie wykonane bez cropowania w komputerze kombinacja o
    jaka pytal twórca watku - czyli lustrzanka APSC+obiektyw 135mm (bez funkcji
    macro w obiektywie)+Raynox DCR-250.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 19. Data: 2009-09-29 06:53:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Linkami do googla nikomu nie zaimponujesz.

    -nie ma mrowek o tej porze w mojej okolicy

  • 20. Data: 2009-09-29 16:32:13
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <f...@g...com> napisal:

    > -nie ma mrowek o tej porze w mojej okolicy

    Cóz... jakosc tego argumentu niech kazdy z czytajacych sam sobie oceni.
    Z mojej strony EOT.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)