-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: bartekltg <b...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Przyszlosc energetyki
Date: Sun, 04 May 2014 21:11:15 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 30
Message-ID: <lk63cj$fuo$1@node2.news.atman.pl>
References: <1fgocmsegz067.udyspuzf7nlm$.dlg@40tude.net>
<lh53i6$abd$1@node2.news.atman.pl> <lh942k$jav$1@news.task.gda.pl>
<lh97mu$8m1$1@node2.news.atman.pl>
<9...@g...com>
<li38de$gl$1@news.task.gda.pl>
<f...@g...com>
<ljtcg9$peq$1@node2.news.atman.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<ljvt3t$a3k$1@node2.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<lk0b7u$ofs$1@node2.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<lk14ul$jij$1@node2.news.atman.pl>
<5...@g...com>
<lk3oal$71c$1@node2.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<lk61i6$dug$1@node2.news.atman.pl>
<d...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 89-73-81-145.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1399230675 16344 89.73.81.145 (4 May 2014 19:11:15 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 4 May 2014 19:11:15 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.4.0
In-Reply-To: <d...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:33601
[ ukryj nagłówki ]On 04.05.2014 20:55, Konrad Anikiel wrote:
> On Sunday, 4 May 2014 20:40:06 UTC+2, bartekltg wrote:
>
>> Bez przesady, nawet bez nadbudowy, przewiezienie kontenera na drugi
>> koniec �wiata wymaga mniejszego nak�adu energii.
>
> Kontener to 40 ton. A tu jeden kilogram. 40 tysięcy do jednego. 40
> tysięcy razy drożej. Ile razy mniej tej energii?
A, jakoś przeoczyłem te masy.
>>> Nie, czemu p�asko?
>>
>> Hmm, dziwne, by�em pewien, �e napisa�e.
>
> Masz jakieś dziwne przywiązanie do skrajności. Nie chcemy pionowo, bo
> (użyteczna) orbita jest równoległa do powierzchni Ziemi. Nie chcemy
> poziomo, bo nigdy nie dolecimy do orbity. No więc może by tak
> spróbować pod kątem, co?
I tak się oczywiście "robi", kiedyś nawet zabawowo liczyłem
to przy jakimś prostackim modelu oporu i atmosfery.
To nie przywiązanie do skranośći, tylko zwrócenie uwagi na dwa
przeciwne trendy, raz przeszkadza atmosfera, raz 'cosinus',
musimy je wypośrodkować.
pzdr
bartekltg
Następne wpisy z tego wątku
- 04.05.14 21:36 Konrad Anikiel
- 04.05.14 21:48 bartekltg
- 04.05.14 21:56 J.F.
- 04.05.14 22:02 Konrad Anikiel
- 04.05.14 22:15 Konrad Anikiel
- 04.05.14 23:01 bartekltg
- 05.05.14 00:15 J.F.
- 05.05.14 00:41 J.F.
- 05.05.14 01:02 bartekltg
- 05.05.14 09:23 Konrad Anikiel
- 06.05.14 23:00 J.F.
- 07.05.14 09:31 zbigi
- 07.05.14 09:59 Konrad Anikiel
- 07.05.14 14:02 J.F
- 07.05.14 14:18 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i