  • Data: 2014-05-04 21:56:40
    Temat: Re: Przyszlosc energetyki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 4 May 2014 11:42:15 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Air Products ma na połuniu Stanów rurociągi rozprowadzające tlen do
    > klentów. Zakłady zasilające te rurociągi typowo mają wydajność 2000
    > ton/dobę. W ramach pracy domowej poszukaj ile tych zakładów jest.

    Ale tu mowimy o wydajnosci rzedzu 1t/h czyli 24t/d.
    Niby malutko ale ...

    > NASA z nikim mniejszym nie będzie rozmawiać. Jakbyś im pokazał
    > takie gówienko to by Ci kazali spadać na drzewo.

    ile to Nasa potrzebuje ? 1700 ton ... ale raz na miesiac, i to jak
    dobrze pojdzie :-)
    60t/d - trzy takie gowienka, o ile ich stac na zbiornik. Bo rurociag
    ... dlugi i drogi, taniej 100 cystern zamowic :-)

    NASA moze miec swoj rachunek, ale rzuc okiem
    http://www.prnewswire.com/news-releases/air-products
    -breaks-ground-on-louisiana-itm-oxygen-production-te
    st-facility-129813453.html

    Czy to o tym pisales ze goracy ?

    I jeszcze
    http://www.airproducts.com/products/Gases/supply-opt
    ions/onsite-gas-generation.aspx
    Jakos nie wszyscy chca rurke i Air Products o tym swietnie wie :-)

    J.