  • Data: 2014-03-31 10:41:14
    Temat: Re: Przyszlosc energetyki
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Małe mogą mieć i 9 kW.

    A jaki to ma mieć cel? Ma dostarczać energię do sieci czy może ma
    uniezależnić mieszkańca od energii z sieci? Bo jeśli ma jedynie
    uzupełniać (obniżając koszty) to jest już zupełnie bez sensu. Lepiej dać
    kolektory i zaoszczędzić na ogrzewaniu.

    120 kW też nie będzie duże, jeśli to lokalna
    > instalacja na jakimś dachu. Elektrownia słoneczna 1 MW, to już jest
    > przeważnie absurdalne przedsięwzięcie.

    Uzasadnij.

    Natomiast co do kręciołków, to
    > elektrownia cieplna 1000 MW też może być mała -- jeśli ma tylko jeden
    > turbozespół. Rozróżniajmy technologie.

    Nadal nie jest mała, bo elektrownia to nie jest tylko blok. Masz
    bocznice i hałdy na węgiel. Chłodnie. Sieć elektryczna. To są hektary. A
    to czy mamy 1 blok 1000MW czy 5 bloków po 200MW to jest niewielka
    różnica. Budynek w którym są bloki będzie o 80 metrów dłuższy.

    > Jasne, że na własnej działce. O to właśnie chodzi, żeby prąd robić psim
    > swędem, nie budując elektrowni, tylko biorąc go po prostu "z sufitu".

    Można też wytapiać stal w ogródku przy domu zamiast w absurdalnie
    dużych obiektach nazywanych hutami. Chińczycy mieli w tym niezłe
    doświadczenia.

    > A cenę udało mi się osiągnąć nawet niższą (nie, nie szlifowałem
    > własnoręcznie krzemowych płytek w piwnicy, w ogóle nie mam pojęcia
    > o co chodzi z tym nakładem pracy).

    Ogniwa same się zainstalowały? I instalacje do nich oraz automatyka?