    From: Andrzej Lawa <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Przyszlosc energetyki
    Date: Sat, 29 Mar 2014 22:50:00 +0100

    W dniu 29.03.2014 22:36, J.F. pisze:

    > Przestaje dzialac przy zachmurzeniu, nawet lekkim.

    Działa gorzej ale działa.

    Chyba że masz jakąś niedużą instalację, ale wtedy dajesz silnik Stirlinga.

    Ogniwa fotowoltaiczne też mają mniejsza wydajność przy zachmurzeniu.

    Tak na marginesie - o ile mogę się zgodzić, że fotowoltaika może dać w
    ładniejsze dni istotny procent energii dla gospodarstw domowych przy
    luźnej zabudowie (domy jednorodzinne z adekwatnymi działkami) to w
    zabudowie wielkomiejskiej czy w przemyśle masz już zbyt dużą gęstość
    zapotrzebowania energetycznego.