  • Data: 2014-03-29 23:10:54
    Temat: Re: Przyszlosc energetyki
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lisciasty napisał:

    > Pod Mannheim zamykają elektrownię atomową. Powody różne,
    > zieloni, ekologia i takie tam, ale jak gadałem z lokalnymi
    > Niemiaszkami, to według nich najbardziej wkurwiające
    > było generowanie pary z chłodni kominowej. Robiły się
    > chmury, które psuły zyski z przydomowych, dotowanych
    > instalacji fotowoltaicznych ;P

    No właśnie: zyski. Bo tam jest to tak pomyślane, że ten nasz
    Niemiaszek sprzedaje drogo swój słoneczny prąd do sieci,
    a w tym czasie sam kupuje tanio prąd z elektrowni atomowej.
    Tak to sobie kiedyś wymyślili i chyba teraz trochę żałują
    (a może nie, bo na papierze zielone rachunki się zgadzają).

    Podobają mi się taryfy, jakie ma chorwacki HEP. Tam, żeby dostać
    maksymalną cenę za prąd z domowej instalacji forowoltaicznej
    (2,63 kuna za kWh), to trzeba mieć zainstalowany kolektor słoneczny
    do grzania wody. W tym kraju grzanie wody, to głównie na elektrykę
    jest. W ten sposób unika się bezsensownej sytuacji, że prąd z ogniw
    fotowoltaicznych będzie zasilał grzałki w boilerach z wodą. Sprytne.

    --
    Jarek