  • Data: 2009-03-17 19:34:35
    Temat: Re: Przystawka do mikroskopu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Qbab" <b...@p...onet.pl> wrote in message
    news:gpos6f$1b2$1@news.onet.pl...

    > Ale fascynująca :)

    No jasne... i jakże ładnie łącząca się z moim aktualnym hobby :-)

    > Otworzyć scalaka nie jest łatwo, wiele procesorów zmarnowałem
    > i nie udało mi się jak chciałem pokazać na jednym z wykładów
    > popularnonaukowych działanie AFM (atomic force microscopy)

    Teraz sobie uświadomiłem że mój nowy nabytek będzie miał tylko
    tryb pracy w świetle przechodzącym, a więc ze scalakiem byłoby
    trudno... bo nieprzeźroczysta kostka jest franca :-)

    Ale scalak... hm... moze kostka EPROM? Ma kwarcowe okienko.
    Moze byc zbyt daleko od struktury krzemowej do ustawienia ostrosci...

    A jak nie to znalezc cos w plastikowej obudowie i na szlifierke :-)

    > proponuję na pierwszy rzut płytę DVD wredna jest bo ma mały kontrast :)

    DVD też lustrzany skubaniec, ale przynajmniej gładki, więc będzie
    można oświetlić z góry, ale wtedy nie przetestuję jakości kondensera.

    Szukam takiego obiektu za pomoca ktorego moglbym poznac
    mozliwosci samego mikroskopu, jego optyki i ewentualnie kamery
    bez wzgledu na problemy z samym przygotowaniem preparatu.
    Nie ukrywam ze bedzie z tym ciezko u mnie :-)

    > no ale masz np. okrzemki (nie musisz się przyznawać :) )

    No w akwarium to mam mnostwo roznych rzeczy, ale czy
    da nam to obraz dajacy szanse na ocene mikroskopu?
    Chce zminimalizowac wplyw przygotowania preparatu czy
    tez ustawienia samego mikroskopu zanim sie tej sztuki naucze :-)

    > pod ręką masz też krew (no dobra masz w ręce nie pod),
    > powierzchnia liścia (ciężki preparat :) w świetle przechodzącym) łatwy w
    > odbitym szczególnie jak szukasz aparatów szparkowych.
    >
    > tu też poszukaj, jest sporo informacji nie tylko mykologicznych:
    >
    > http://www.bio-forum.pl/messages/33/5767.html

    Dzięki... I jak Ci wyślę takie zdjątko e-mailem to będziesz tak miły i mi
    powiesz szczerze czy patrzysz na zabawkę czy coś lepszego? :-)