  • Data: 2009-03-17 19:02:48
    Temat: Re: Przystawka do mikroskopu
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pszemol pisze:

    > Ewidentne jest już dla mnie że dziedzina w jaką wkraczam jest
    > o wiele bardziej rozległa niż mi sie to do tej pory wydawało :-)))
    > Dzięki za otworzenie oczków...

    Ale fascynująca :)

    > Czy masz jakiś pomysł na to aby sprawnie i szybko ocenić zdolność
    > rozdzielczą mikroskopu jaki kupię? Aby w czasie tych 7 dni próbnych
    > podjąć decyzję czy chcę go zostawić czy nie...
    >
    > Myślałem np. aby otworzyć jakiś układ scalony, wiele jest robionych
    > w technologiiach < 100nm (0.1um) więc wnętrze takiego scalaka
    > dałoby dużo szczegółów ... Problem w tym że nie mam za bardzo
    > z czym porównać to co zobaczę a do oceny brak mi doświadczenia.

    Otworzyć scalaka nie jest łatwo, wiele procesorów zmarnowałem i nie
    udało mi się jak chciałem pokazać na jednym z wykładów
    popularnonaukowych działanie AFM (atomic force microscopy)
    proponuję na pierwszy rzut płytę DVD wredna jest bo ma mały kontrast :)

    > Masz jakiś pomysł na co mogę popatrzeć takim mikroskopem aby
    > np. dla Ciebie było jasne jak to powinno wyglądać a jak wygląda
    > w moim? :-) Albo abyś mi przysłał zdjęcie takiego samego /podobnego
    > obiektu widzianego Twoim mikroskopem :-) Skrzydło komara?
    > Tylko skąd ja wezmę komara w marcu??? ;-)

    no ale masz np. okrzemki (nie musisz się przyznawać :) )
    pod ręką masz też krew (no dobra masz w ręce nie pod),
    powierzchnia liścia (ciężki preparat :) w świetle przechodzącym) łatwy w
    odbitym szczególnie jak szukasz aparatów szparkowych.

    tu też poszukaj, jest sporo informacji nie tylko mykologicznych:

    http://www.bio-forum.pl/messages/33/5767.html

    pozdrawiam
    Qbab