  • Data: 2009-03-17 20:39:58
    Temat: Re: Przystawka do mikroskopu
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pszemol pisze:

    > DVD też lustrzany skubaniec, ale przynajmniej gładki, więc będzie
    > można oświetlić z góry, ale wtedy nie przetestuję jakości kondensera.

    DVD i CD jest do "prześwietlenia" sprawdź pod światło, jak by była za
    gruba do ustawienia ostrości to można spokojnie przygotować preparat bez
    plastikowej części, nacinasz płytę od strony nadruku nożykiem do tapet
    albo żyletką i powoli podważasz - jak poeksperymentujesz to Ci się uda
    zdjęć nawet kawałki 3x3 cm :)

    > Szukam takiego obiektu za pomoca ktorego moglbym poznac
    > mozliwosci samego mikroskopu, jego optyki i ewentualnie kamery
    > bez wzgledu na problemy z samym przygotowaniem preparatu.
    > Nie ukrywam ze bedzie z tym ciezko u mnie :-)

    To poszukaj gotowych preparatów dla szkół - u nas w PL można takie
    komlety dostać za znośne pieniądze (15-100 dol - zależy ile sztuk jest w
    komplecie).

    > No w akwarium to mam mnostwo roznych rzeczy, ale czy
    > da nam to obraz dajacy szanse na ocene mikroskopu?

    Oczywiście, i tak nie zrobisz pomiarów rozdzielczości więc musisz na oko.

    > Dzięki... I jak Ci wyślę takie zdjątko e-mailem to będziesz tak miły i mi
    > powiesz szczerze czy patrzysz na zabawkę czy coś lepszego? :-)

    Tyle o ile, tzn jak będzie bardzo dobrze to masz dobry sprzęt jak nie to
    znaczy, że może masz zły mikroskop albo, że źle zrobiłeś zdjęcie albo
    preparat :)

    Pozdrawiam
    Qbab