-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!npeer01.iad.highwinds-media.
com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting
.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo
-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 22 Aug 2013 17:26:01 +0200
From: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
Thunderbird/17.0.8
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Przetwornica 13.8V na +43V i -43V
References: <g...@n...chmurka.net> <kv4nt6$g1q$1@speranza.aioe.org>
<g...@n...chmurka.net>
<4356367152$20130822151443@squadack.com>
<g...@n...chmurka.net>
<8379490769$20130822153001@squadack.com>
In-Reply-To: <8379490769$20130822153001@squadack.com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 28
Message-ID: <52162d8c$0$1459$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.6.161.87
X-Trace: 1377185164 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 1459 83.6.161.87:49617
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2119
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:651291
[ ukryj nagłówki ]
> Ogólnie - dobry pomysł na wykrywanie przeciążenia ale dość istotne,
> podstawowe błędy w założeniach - przede wszystkim brak dławika
> wyjściowego i ograniczenia napięcia. Układ bazuje na przypadkowej
> indukcyjności rozproszenia a napięcie wyjściowe jest bezpośrednio
> zależne od wejściowego.
Zgoda co do dławika, ale czy dla wzmacniacza audio (szczególnie
zasilanego z akumulatora) stabilność napięcia wyjściowego jest aż tak
istotna ? Nawiasem mówiąc nie wyobrażam sobie w samochodzie dźwięku przy
odkręceniu na full wzmacniacza o mocy 150W a o 250W już nie wspominam.
Głuchota i głupota.
Ponadto prąd pobierany z akumulatora przy mocy 150W i nawet 90%
sprawności przetwornicy to ok 12 - 15 A. Na dłuższą metę typowy
akumulator w samochodzie osobowym nie jest najlepszym źródłem energii do
takich zastosowań.
G.B.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.08.13 22:45 RoMan Mandziejewicz
- 23.08.13 19:47 Irokez
- 26.08.13 08:17 Adam Wysocki
- 26.08.13 09:35 RoMan Mandziejewicz
- 26.08.13 10:15 BartekK
Najnowsze wątki z tej grupy
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją