  • Data: 2010-05-31 23:35:56
    Temat: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> szukaj wiadomości tego autora

    Arek (G) pisze:
    > To raz, a dwa skoro samochód dobrze widać, to można więcej zasobów
    > przeznaczyć na monitorowanie pozostałych elementów na drodze.

    Wręcz przeciwnie. Światła "zatrzymują" wzrok na chwilę dłużej niż na
    rzeczach nieświecących.

    > Ale z racji, że pierwszą dobrze widoczną zauważyliśmy szybciej, to
    > więcej mamy czasu na zauważenie tej gorsze.

    Jak wyżej. Teoretycznie tak, praktycznie nie.

    > I nie zapominajmy, że ta źle widoczna "rzecz" tez patrzy i ona ma
    > większą szanse na zauważenie nas, gdy my również jesteśmy dobrze widoczni.

    Jak pisałem ok 80% wypadków z udziałem niechronionych uczestników ruchu
    powodują kierowcy aut a nie odwrotnie. Wniosek z tego taki że samochody
    są bardziej widoczne sobie a muzom.

    > Jako uzupełnienie, jak się rozkładał miesięcznie rozkład wypadków w 2006:

    Tak można w nieskończoność. Dlaczego? Bo jak wiadomo laa są rozmaite w
    sensie rozkładu miesiącznego i za każdym razem można się zastanawiać nad
    innymi miesiącami i snuć teorie.

    > Albo mamy tu wyraźny trend wzrostowy, albo zima 2006 była jakoś
    > szczególnie bezpieczna, ale to nam jednoznacznie wskazuje, że nie można
    > analizować sum za cały rok bo nie są miarodajne.

    Tylko za cały rok.

    > Druga ciekawostka, jeżeli przeanalizujmy ilość ofiar śmiertelnych oraz
    > wypadków w tych dwóch latach dla miesięcy, na które światła mogą mieć
    > wpływ:

    Wałkowane sto razy. Nie można wykluczać kategorii na które światła nie
    miały wpływu bo praktycznie nie wiemy na pewno że nie mają.

    > A teraz nałóżmy to na liczbę samochodów:
    > Czarno na białym widać, że jest lepiej.

    Ilość wypadków na ilość samochodzów spada cały czas, nikt z tym nie
    dyskutuje. Tyle że nie ma to żadnego bezpośredniego związku z
    bezpieczeństwem na drogach. Cidekawostka, wie Pan że w tej chwili jest
    zarejestrowanych 8 milionów samochodów z czarnymi tablicami? A na
    ulicach jest co drugi taki? Oczywiście nie. Na bezpieczeństwo ma wplyw
    ilość samochodzow na drodze (w ruchu) a nie ilość bezwzględna
    zarejestrowanych. Na ilość wypadków ma więc wpływ np zmiana koniunktury
    gospodarczej, ceny paliw, kryzysy w różnych częściach świata i milion
    innych danych. Nie można zatem niczego wnioskować z liości samochodzów.
    Bardziej z danych firm petrochemicznych o sprzedazy paliw.

    > Jednak powyższe nie jest również zbyt miarodajne, bo 2007 był pierwszym
    > rokiem z obowiązkiem i ludzie jeszcze się do tego nie przyzwyczaili.

    Bzdura często lansowana. Skoro w 2007 roku ilość wypadków wzrosła, to
    znajźmy jakiś nastepny i powiedzmy że już się przyzwyczaili. Jeśli się
    ludzie nie przyzwyczaili przez cały 2007 to jakim cudem się
    przyzwyczajali przez wcześniejszy okre kiedy trzeba było swieciś 5 miesięcy.

    > To są gołe liczby ze statystyk policji, więc ja się pytam: Czy to kurwa
    > mało?

    Dużo błędów w założeniach, z liczbą samochodów na czele i błednym
    założeniem, że ich zarejestrowana ilość ma jakikolwiek wpływ na
    bezpieczeństwo. Chce Pan dowód? W 2004 i 2008 liczba samochodów wzrosła
    podobnie lub bardziej niż w 2007 roku a wzrostu wypadków nie było.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!