  • Data: 2010-05-31 22:04:10
    Temat: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
    Od: Lew2 <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 31 Maj, 17:20, WS <L...@c...pl> wrote:

    > wg mnie chce powiedziec, ze jesli juz widzimy samochod, to  gdy ma
    > wlaczone swiatla trudniej jest oszacowac jego predkosc niz gdyby mial
    > wylaczone...
    >
    > teraz pozostaje zastanowic sie z czego bedzie wieksza korzysc...
    >
    > Jakie jest prawdopodobienstwo nieazuwazenia samochodu tylko dlatego,
    > ze ma wylaczone swiatla w dzien? Wg mnie ___praktycznie___ zero! Zadne
    > statystyki tego nie podaja, wiec mozna tylko gdybac...
    > Oczywiscie istnieje taka mozliwosc (jazda pod slonce...), ale w takim
    > wypadku (tzn. nie widac drogi) najzwyczajniej sie nie wyprzedza!
> [...]

    Nie wiem gdzie to pisało, niestety nie podam źródła. Ale podobno
    światła mają zmniejszac liczbę wypadków samochód-samochód, natomiast
    zwiększać liczbę wypadków samochód-pieszy, samochód-rowerzysta,
    samochód-motocykl.
    Ważne, żeby ćwiczyć wzrok i umieć obserwować pobocze obok jadącego
    pojazdu na światłach. Na kierowcę samochodu ciężarowego przechodzi się
    badania wzroku. Więc, Ci którzy nie potrafią dostrzec rowerzysty na
    poboczu mimo zapalonych świateł samochodu powinni mieć odbierane prawo
    jazdy. Swoją drogą to też jakiś sposób na zmniejszenie liczby pojazdów
    na drodze.

    Inna sprawa, to że jak jest mowa o prędkości to bierze się pod uwagę,
    że po drodze krajowej może jechać rowerzysta 10 km/h. Ale jak
    przychodzi do świateł to o rowerzyście -który ma takie samo prawo do
    drogi krajowej jak 22 tonowy TIR - nikt nie pamięta.