eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzekręt z nakazem jazdy na światłachRe: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin2!
    goblin.stu.neva.ru!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.M
    ISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
    c-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
    not-for-mail
    Date: Mon, 31 May 2010 23:35:56 +0200
    From: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Macintosh/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
    References: <htj265$3u9$1@inews.gazeta.pl> <htj6up$30ug$1@news.ett.com.ua>
    <d...@4...com>
    <htlk4n$p53$1@inews.gazeta.pl>
    <4bfe567a$0$17102$65785112@news.neostrada.pl>
    <htlo6i$a2v$1@inews.gazeta.pl>
    <4bfe6a9d$0$17089$65785112@news.neostrada.pl>
    <htm01a$92t$1@inews.gazeta.pl>
    <4bfe9f9e$0$17092$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@b...softax.pl>
    <4c0019d5$0$19169$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@b...softax.pl> <hu0d48$i1m$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <hu0d48$i1m$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 73
    Message-ID: <4c042bbc$0$19169$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.54.236.253
    X-Trace: 1275341756 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19169 80.54.236.253:24490
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2285250
    [ ukryj nagłówki ]

    Arek (G) pisze:
    > To raz, a dwa skoro samochód dobrze widać, to można więcej zasobów
    > przeznaczyć na monitorowanie pozostałych elementów na drodze.

    Wręcz przeciwnie. Światła "zatrzymują" wzrok na chwilę dłużej niż na
    rzeczach nieświecących.

    > Ale z racji, że pierwszą dobrze widoczną zauważyliśmy szybciej, to
    > więcej mamy czasu na zauważenie tej gorsze.

    Jak wyżej. Teoretycznie tak, praktycznie nie.

    > I nie zapominajmy, że ta źle widoczna "rzecz" tez patrzy i ona ma
    > większą szanse na zauważenie nas, gdy my również jesteśmy dobrze widoczni.

    Jak pisałem ok 80% wypadków z udziałem niechronionych uczestników ruchu
    powodują kierowcy aut a nie odwrotnie. Wniosek z tego taki że samochody
    są bardziej widoczne sobie a muzom.

    > Jako uzupełnienie, jak się rozkładał miesięcznie rozkład wypadków w 2006:

    Tak można w nieskończoność. Dlaczego? Bo jak wiadomo laa są rozmaite w
    sensie rozkładu miesiącznego i za każdym razem można się zastanawiać nad
    innymi miesiącami i snuć teorie.

    > Albo mamy tu wyraźny trend wzrostowy, albo zima 2006 była jakoś
    > szczególnie bezpieczna, ale to nam jednoznacznie wskazuje, że nie można
    > analizować sum za cały rok bo nie są miarodajne.

    Tylko za cały rok.

    > Druga ciekawostka, jeżeli przeanalizujmy ilość ofiar śmiertelnych oraz
    > wypadków w tych dwóch latach dla miesięcy, na które światła mogą mieć
    > wpływ:

    Wałkowane sto razy. Nie można wykluczać kategorii na które światła nie
    miały wpływu bo praktycznie nie wiemy na pewno że nie mają.

    > A teraz nałóżmy to na liczbę samochodów:
    > Czarno na białym widać, że jest lepiej.

    Ilość wypadków na ilość samochodzów spada cały czas, nikt z tym nie
    dyskutuje. Tyle że nie ma to żadnego bezpośredniego związku z
    bezpieczeństwem na drogach. Cidekawostka, wie Pan że w tej chwili jest
    zarejestrowanych 8 milionów samochodów z czarnymi tablicami? A na
    ulicach jest co drugi taki? Oczywiście nie. Na bezpieczeństwo ma wplyw
    ilość samochodzow na drodze (w ruchu) a nie ilość bezwzględna
    zarejestrowanych. Na ilość wypadków ma więc wpływ np zmiana koniunktury
    gospodarczej, ceny paliw, kryzysy w różnych częściach świata i milion
    innych danych. Nie można zatem niczego wnioskować z liości samochodzów.
    Bardziej z danych firm petrochemicznych o sprzedazy paliw.

    > Jednak powyższe nie jest również zbyt miarodajne, bo 2007 był pierwszym
    > rokiem z obowiązkiem i ludzie jeszcze się do tego nie przyzwyczaili.

    Bzdura często lansowana. Skoro w 2007 roku ilość wypadków wzrosła, to
    znajźmy jakiś nastepny i powiedzmy że już się przyzwyczaili. Jeśli się
    ludzie nie przyzwyczaili przez cały 2007 to jakim cudem się
    przyzwyczajali przez wcześniejszy okre kiedy trzeba było swieciś 5 miesięcy.

    > To są gołe liczby ze statystyk policji, więc ja się pytam: Czy to kurwa
    > mało?

    Dużo błędów w założeniach, z liczbą samochodów na czele i błednym
    założeniem, że ich zarejestrowana ilość ma jakikolwiek wpływ na
    bezpieczeństwo. Chce Pan dowód? W 2004 i 2008 liczba samochodów wzrosła
    podobnie lub bardziej niż w 2007 roku a wzrostu wypadków nie było.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne?
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
    monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: