-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin2!
goblin.stu.neva.ru!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.M
ISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
c-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
not-for-mail
Date: Mon, 31 May 2010 23:35:56 +0200
From: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Macintosh/20100228)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
References: <htj265$3u9$1@inews.gazeta.pl> <htj6up$30ug$1@news.ett.com.ua>
<d...@4...com>
<htlk4n$p53$1@inews.gazeta.pl>
<4bfe567a$0$17102$65785112@news.neostrada.pl>
<htlo6i$a2v$1@inews.gazeta.pl>
<4bfe6a9d$0$17089$65785112@news.neostrada.pl>
<htm01a$92t$1@inews.gazeta.pl>
<4bfe9f9e$0$17092$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@b...softax.pl>
<4c0019d5$0$19169$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@b...softax.pl> <hu0d48$i1m$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <hu0d48$i1m$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 73
Message-ID: <4c042bbc$0$19169$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.54.236.253
X-Trace: 1275341756 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19169 80.54.236.253:24490
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2285250
[ ukryj nagłówki ]Arek (G) pisze:
> To raz, a dwa skoro samochód dobrze widać, to można więcej zasobów
> przeznaczyć na monitorowanie pozostałych elementów na drodze.
Wręcz przeciwnie. Światła "zatrzymują" wzrok na chwilę dłużej niż na
rzeczach nieświecących.
> Ale z racji, że pierwszą dobrze widoczną zauważyliśmy szybciej, to
> więcej mamy czasu na zauważenie tej gorsze.
Jak wyżej. Teoretycznie tak, praktycznie nie.
> I nie zapominajmy, że ta źle widoczna "rzecz" tez patrzy i ona ma
> większą szanse na zauważenie nas, gdy my również jesteśmy dobrze widoczni.
Jak pisałem ok 80% wypadków z udziałem niechronionych uczestników ruchu
powodują kierowcy aut a nie odwrotnie. Wniosek z tego taki że samochody
są bardziej widoczne sobie a muzom.
> Jako uzupełnienie, jak się rozkładał miesięcznie rozkład wypadków w 2006:
Tak można w nieskończoność. Dlaczego? Bo jak wiadomo laa są rozmaite w
sensie rozkładu miesiącznego i za każdym razem można się zastanawiać nad
innymi miesiącami i snuć teorie.
> Albo mamy tu wyraźny trend wzrostowy, albo zima 2006 była jakoś
> szczególnie bezpieczna, ale to nam jednoznacznie wskazuje, że nie można
> analizować sum za cały rok bo nie są miarodajne.
Tylko za cały rok.
> Druga ciekawostka, jeżeli przeanalizujmy ilość ofiar śmiertelnych oraz
> wypadków w tych dwóch latach dla miesięcy, na które światła mogą mieć
> wpływ:
Wałkowane sto razy. Nie można wykluczać kategorii na które światła nie
miały wpływu bo praktycznie nie wiemy na pewno że nie mają.
> A teraz nałóżmy to na liczbę samochodów:
> Czarno na białym widać, że jest lepiej.
Ilość wypadków na ilość samochodzów spada cały czas, nikt z tym nie
dyskutuje. Tyle że nie ma to żadnego bezpośredniego związku z
bezpieczeństwem na drogach. Cidekawostka, wie Pan że w tej chwili jest
zarejestrowanych 8 milionów samochodów z czarnymi tablicami? A na
ulicach jest co drugi taki? Oczywiście nie. Na bezpieczeństwo ma wplyw
ilość samochodzow na drodze (w ruchu) a nie ilość bezwzględna
zarejestrowanych. Na ilość wypadków ma więc wpływ np zmiana koniunktury
gospodarczej, ceny paliw, kryzysy w różnych częściach świata i milion
innych danych. Nie można zatem niczego wnioskować z liości samochodzów.
Bardziej z danych firm petrochemicznych o sprzedazy paliw.
> Jednak powyższe nie jest również zbyt miarodajne, bo 2007 był pierwszym
> rokiem z obowiązkiem i ludzie jeszcze się do tego nie przyzwyczaili.
Bzdura często lansowana. Skoro w 2007 roku ilość wypadków wzrosła, to
znajźmy jakiś nastepny i powiedzmy że już się przyzwyczaili. Jeśli się
ludzie nie przyzwyczaili przez cały 2007 to jakim cudem się
przyzwyczajali przez wcześniejszy okre kiedy trzeba było swieciś 5 miesięcy.
> To są gołe liczby ze statystyk policji, więc ja się pytam: Czy to kurwa
> mało?
Dużo błędów w założeniach, z liczbą samochodów na czele i błednym
założeniem, że ich zarejestrowana ilość ma jakikolwiek wpływ na
bezpieczeństwo. Chce Pan dowód? W 2004 i 2008 liczba samochodów wzrosła
podobnie lub bardziej niż w 2007 roku a wzrostu wypadków nie było.
--
Tomasz Jurgielewicz
Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne?
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif
Następne wpisy z tego wątku
- 31.05.10 23:41 Tom01
- 31.05.10 23:41 Tom01
- 31.05.10 23:46 Tom01
- 01.06.10 01:07 DoQ
- 01.06.10 02:34 Adam Płaszczyca
- 01.06.10 10:33 Arek (G)
- 01.06.10 11:53 RoMan Mandziejewicz
- 02.06.10 03:22 złoty
- 02.06.10 09:15 Arek (G)
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-29 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973
- 2025-01-28 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-01-28 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=