  • Data: 2010-05-28 15:10:11
    Temat: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tom01 wrote:

    > Może pomyliłem z innym cytatem. Jeśli to są dane za 2006 i 2007 to są
    > bezdyskusyjne.

    > Zapytam jeszcze raz. Spadła czy wzrosła ilość wypadków? W całym roku
    > 2007 wzrost, w miesiącach kiedy nie było nakazu też wzrost. O co chodzi?
    > Że wzrost nierówny miesiącami? I co z tego?

    Ten wzrost w miesiącach sprzed nakazu sam w sobie wystarcza za cały rok.
    Każdemu, kto ma jakiekolwiek pojęcie o matematyce to wystarczy, żeby
    zauważyć że wykazanie związku tego jednorazowego wzrostu z nakazem jazdy
    na światłach jest niemożliwe -- albo przyczyna była inna albo nie była
    żadnej -- zwykła lokalna fluktuacja.

    Cóż, ci którzy rozumieją statystykę potrafią z tego wyciągnąć dla siebie
    korzyść, ci którzy nie rozumieją i nie łudzą się że rozumieją nie mają z
    tego korzyści ale i zwykle nie tracą (chyba że ci którzy rozumieli z
    nimi wygralio). Ale najgorzej mają ci którzy nie rozumieją ale wydaje im
    się, że rozumieją doskonale -- ci mają szansę na poważną wtopę :)

    pzdr
    \SK