-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przekręt z nakazem jazdy na światłach
Date: Thu, 27 May 2010 23:03:09 +0200
Organization: Private INT15
Lines: 140
Message-ID: <1...@i...dyndns.org.invalid>
References: <htj265$3u9$1@inews.gazeta.pl> <htj6up$30ug$1@news.ett.com.ua>
<htj8na$qu1$1@inews.gazeta.pl> <4bfd2708$1@news.home.net.pl>
<htj97e$sqd$1@inews.gazeta.pl> <k...@b...softax.pl>
<htjr8q$23b$1@inews.gazeta.pl> <b...@b...softax.pl>
<htlrga$m7n$1@inews.gazeta.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<4...@e...googlegroups.com>
<2...@b...softax.pl>
<4bfea3c2$0$19164$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<4bfece11$0$2593$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 87-205-174-199.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1274994245 1419 87.205.174.199 (27 May 2010 21:04:05 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 27 May 2010 21:04:05 +0000 (UTC)
Keywords: int15
X-User: wyborczanews
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl (050abd9c.284.240)
X-Email: add "f" after "t" & remove .invalid
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284318
[ ukryj nagłówki ]Tom01 w <news:4bfece11$0$2593$65785112@news.neostrada.pl>:
> 'Tom N' pisze:
>> A w temacie -- niedawno ktoś twierdził, że przybyło jednookich na drogach --
>> znaczy się Twój argument traci na wadze.
> Przybyło "jednookich" i "zezujących" równie dużo.
Ale jesteś pewien, że przybyło, czy tylko z powodu tego, że wszyscy jeżdżą z
włączonymi światłami masz możliwość zauważenia tych braków w oświetleniu
częściej?
>> Przybliżysz temat? Tylko skup się proszę na kwestiach związanych z
>> prowadzeniem pojazdów...
> Tłumaczenie opinii sprawie stosowania ,,świateł w porze dziennej" -
> świateł mijania oraz świateł do jazdy dziennej (daytime running light /
> DRL na prośbę Komisji Eurpejskiej sporządzone przez prof doktora Petera
> Heiliga z Instytutu Optometrii Uniwersytetu w Wiedniu (fragmenty)
Brzmi zachęcająco, choć to, że z Wiednia trochę razi...
> Przy świetle dziennym - podczas wystarczającej jasności bez innych
> dodatkowych czynników zakłócających przejrzystość powietrza (mgła,
> zadymienie, kurz, deszcz, głęboki cień itd.),
No i już możemy skończyć czytanie -- znaczy się poprosić pana doktora o
statystyki dla Polski dotyczące czynników zakłócających o których sam
napisał.
Tylko niech zacznie od zdefiniowania pojęć którymi się posługuje
Ale czytajmy dalej
> Jeżeli jasność światła dziennego w danej chwili jest, lub staje się
> niewystarczająca (zmierzch, świt-szarość poranka itd.), oddziaływując na
> zmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego poruszających się po jezdni
> w taki sposób, że nie mogą oni w porę bezpiecznie postrzegać sytuacji na
> drodze i odpowiednio wcześnie w czasie reagować na zaistniałe sytuacje
> drogowe, w takim wypadku wymusza się niezwłoczne włączenie świateł
> mijania
[...]
> W związku z tym, zwraca się tutaj szczególnie uwagę na fakt, że
> wszystkie materiały odblaskowe i tzw. ,,odblaski", wykazują tylko wtedy
> swój pożądany efekt odblaskowy, jeżeli skierowany na nie strumień
> światła reflektora, odbije się od niego. Światła do jazdy dziennej (DRL)
> stosowane do tego celu, które w założeniu miałby skutkować odbiciem
> światła od elementów odblaskowych, ubioru itd., są w takim przypadku
> nieskuteczne.
Coś sie panu doktorowi pomieszało -- skoro sie wymusza światła mijania, to
dlaczego w kolejnym akapicie rozpisuje sie o światłach do jazdy w dzień?
> Ponadto, zbliżające się pojazdy na drodze z zapalonymi
> światłami mijania, z ,,przebijającym" snopem światła można dostrzec
> wcześniej niż pojazdy z włączonymi światłami reflektorów do jazdy
> dziennej (DRL).
I znowu o światła do jazdy w dzień w warunkach, w których powinien kierujący
mieć włączone światła mijania
No i wreszcie coś w temacie, o którym tyle rozprawiałeś:
> Również z powodu relatywnie szybko podwyższającego się średniego wieku
> użytkowników pojazdów na drogach,
Czyli zdrowy ale nie do końca, bo już posunięty wiekiem -- średnim -- poda
pan doktor dane do swojego twierdzenia...
> Wrażliwość na olśnienie u takich osób
> wzrasta do takiego stopnia, że coraz częściej osiągnięty zostaje stan
> zakłócenia procesu widzenia, który w anglo-amerykańskiej nomenklaturze
> określa się jako ,,Disability Glare" - określany jako przysłowiową jazdę
> w ,,ciemnym tunelu" (,,czarnej dziurze"). Dodatkowo zjawisko to może
> jeszcze bardziej taką sytuację pogorszyć, chodzi mianowicie o czas
> odpoczynku siatkówki oka po wywołanym ,,stresie świetlnym" i odzyskaniu
> czynności widzenia (retinal recovery time), który również wraz z wiekiem
> i stopniowym, dalszym uszkadzaniem wzroku spowodowanym występującym
> powszechnym oślepianiem, będzie ulegał coraz większemu wydłużeniu.
A w nocy już ten efekt zanika, czy może ryzykują i jeżdżą nieświadomi tej
niedogodności?
> Masowe używanie świateł mijania podczas pory dziennej doprowadziło do
> kuriozalnej sytuacji, że lawinowo wzrasta liczba ,,jednookich" i
> ,,zezujących" pojazdów samochodowych do takiego stopnia, że przekroczony
> został tzw. ,,próg bólu".
Powodem bólu jest świadomość, że można szybciej zostać zauważonym i
ściągniętym na pobocze w związku z niesprawnym pojazdem?
> W Anglii, jeden z taksówkarzy w wiarygodny
Cierpiarz i wiarygodny? To chyba w Anglii tak jest, choć wątpię
> sposób zwrócił uwagę na fakt, że z powodu licznych przypadków oślepiania
> - w krótkim czasie - jego wzrok nie może w żaden sposób odpocząć i
> zaadoptować się do zaistniałych warunków
Cały czas jest oślepiany i nie może sie dostosować? A miało byc o zdrowych
osobnikach.
> Istnieją grupy ludzi, u których na skutek
> czynników genetycznych/epigenicznych, występuje szczególna nadwrażliwość
> na efekty oślepiania - światło rozproszone, gdzie będąc uczestnikiem
> ruchu drogowego przy masowym używaniu świateł w porze dziennej,
> mimowolnie czują się zagrożeni i w szczególny sposób poszkodowani.
Istnieja grupy ludzi czujących zagrożenie z powodu pająków -- ci bardziej
zaradni leczą się a nie żądaja wybicia wszystkich pająków
> Światło rozproszone w przypadku delikatnej wady wzroku i w przypadku
> tylko nieznacznych zmian na siatkówce (np. poprzez refleksy świetlne
> itd.), może tworzyć pewnego rodzaju mglisty obraz a w konsekwencji jego
> rozmycie i niewyraźne postrzeganie do takiego stopnia, że niektórzy
> kierowcy jeżdżą szczególnie niebezpiecznie i niepewnie, poruszając się -
> jak ,,we mgle".
Miało byc o zdrowych!
> Jasność zewnętrznych źródeł światła w konfiguracji ulicznej, znajduje
> się obecnie na poziomie powyżej wszelkich dozwolonych i znośnych dla oka
> wartości. Reflektory świateł mijania, światła do jazdy dziennej z
> wysokowydajnymi świetlnie diodami LED (Hight-Intensity-LEDs), tylne
> światła pozycyjne, sygnalizatory uliczne, niebieskie, migające światło
> pojazdów uprzywilejowanych będących w akcji itd., leżą znacznie powyżej
> dozwolonych naukowo limitów i pozostają w sprzeczności do wszystkich
> psychologicznych tolerancji.
O światłach stopu sie panu doktorowi zapomniało -- ale mam pomysł -- trzeba
obowiązkowo wprowadzić czujniki zbliżania się pojazdu z tyłu i wyłączać
światła stop pomimo naciśniętego hamulca, jeżeli następca sie już przestał
zbliżać.
Należy również wykluczyć z ruchu pojazdy uprzywilejowane, wyłączyć
sygnalizatory oraz zlikwidować inne elementy powodujące "oślepianie"
--
Tomasz Nycz
[priv-->>X-Email]
Następne wpisy z tego wątku
- 27.05.10 23:14 Tom N
- 27.05.10 23:16 Tom01
- 27.05.10 23:20 Tom N
- 27.05.10 23:34
- 27.05.10 23:35 Tom01
- 27.05.10 23:37 Tom N
- 27.05.10 23:47 Tom N
- 27.05.10 23:54 Tom01
- 28.05.10 00:00 Budzik
- 28.05.10 00:04 Tom01
- 28.05.10 00:14 Tom N
- 28.05.10 00:31 Tom N
- 28.05.10 00:46 Tom01
- 28.05.10 00:48 Tom N
- 28.05.10 00:59 Tom N
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=