eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzekładnia na pas zębatyRe: Przekładnia na pas zębaty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net
    .pl!not-for-mail
    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Przekładnia na pas zębaty
    Date: Sat, 28 Jan 2012 14:18:00 +0100
    Organization: Dialog Net
    Lines: 51
    Message-ID: <jg0shu$59d$1@news.dialog.net.pl>
    References: <4f1d9e3b$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-104-193.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1327756670 5421 78.8.104.193 (28 Jan 2012 13:17:50 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 28 Jan 2012 13:17:50 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <4f1d9e3b$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:30283
    [ ukryj nagłówki ]

    Fafik pisze:
    > Witam
    > Jak będzie zachowywać się przekładnia na pas zębaty, jeżeli dobiorę
    > rozmiar kół zbyt mały w stosunku do przenoszonego momentu obrotowego?
    > Będzie się to manifestowało w jakiś gwałtowny sposób, czy po prostu
    > szybciej zużyją się elementy przekładni?

    Zależy jak mocno przesadzisz.
    Jak trochę, to nic się nie będzie działo, przynajmniej na początku. Po
    pewnym czasie będzie trzeba pasek naciągnąć i znów nic się nie będzie
    działo. Następne naciąganie już może nie przynieść oczekiwanego
    rezultatu - pasek będzie przeskakiwał. Co ciekawe żadne objawy nie będą
    wskazywały na jego zużycie! Na oko pasek jak nowy, ale przeskakuje nawet
    jak nie będzie przeciążany. Powód jest prosty - naciągnął się i jego
    moduł nie pasuje już do kół - jedynie wymiana na nowy pozostaje.

    Jak mocniej przeciążysz - to co wyżej, tylko znacznie szybciej i zapewne
    pierwsze naciąganie już niewiele da.

    Jak jeszcze mocniej przeciążysz - od razu zacznie skakać, jeśli długi i
    może się naciągnąć, lub zrobi pyk... jeżeli krótki i masz pasek typu LL
    (czyli 2 końce :) ).

    Jeżeli pasek zostawisz nie naciągnięty, to pozornie będzie pracował
    poprawnie, ale z czasem odkryjesz, że ma wyjedzone zęby. Zabawniejsze
    jest to, że możesz pasek kilka razy wymienić i zniszczyć w ten sam
    sposób, a koło które go niszczy nie będzie zniszczone - nawet jeżeli
    jest aluminiowe. Ot taka zagwostka dla mnie.

    Wszystko też zależy od kąta opasania - bardzo, bardzo ważny parametr i
    wierz mi - warto walczyć o każdy zaczepiony ząb.

    Miłego.
    Irek.N.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: