-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net
.pl!not-for-mail
From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Przekładnia na pas zębaty
Date: Sat, 28 Jan 2012 14:18:00 +0100
Organization: Dialog Net
Lines: 51
Message-ID: <jg0shu$59d$1@news.dialog.net.pl>
References: <4f1d9e3b$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-104-193.ssp.dialog.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: news.dialog.net.pl 1327756670 5421 78.8.104.193 (28 Jan 2012 13:17:50 GMT)
X-Complaints-To: a...@d...net.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 28 Jan 2012 13:17:50 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <4f1d9e3b$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:30283
[ ukryj nagłówki ]Fafik pisze:
> Witam
> Jak będzie zachowywać się przekładnia na pas zębaty, jeżeli dobiorę
> rozmiar kół zbyt mały w stosunku do przenoszonego momentu obrotowego?
> Będzie się to manifestowało w jakiś gwałtowny sposób, czy po prostu
> szybciej zużyją się elementy przekładni?
Zależy jak mocno przesadzisz.
Jak trochę, to nic się nie będzie działo, przynajmniej na początku. Po
pewnym czasie będzie trzeba pasek naciągnąć i znów nic się nie będzie
działo. Następne naciąganie już może nie przynieść oczekiwanego
rezultatu - pasek będzie przeskakiwał. Co ciekawe żadne objawy nie będą
wskazywały na jego zużycie! Na oko pasek jak nowy, ale przeskakuje nawet
jak nie będzie przeciążany. Powód jest prosty - naciągnął się i jego
moduł nie pasuje już do kół - jedynie wymiana na nowy pozostaje.
Jak mocniej przeciążysz - to co wyżej, tylko znacznie szybciej i zapewne
pierwsze naciąganie już niewiele da.
Jak jeszcze mocniej przeciążysz - od razu zacznie skakać, jeśli długi i
może się naciągnąć, lub zrobi pyk... jeżeli krótki i masz pasek typu LL
(czyli 2 końce :) ).
Jeżeli pasek zostawisz nie naciągnięty, to pozornie będzie pracował
poprawnie, ale z czasem odkryjesz, że ma wyjedzone zęby. Zabawniejsze
jest to, że możesz pasek kilka razy wymienić i zniszczyć w ten sam
sposób, a koło które go niszczy nie będzie zniszczone - nawet jeżeli
jest aluminiowe. Ot taka zagwostka dla mnie.
Wszystko też zależy od kąta opasania - bardzo, bardzo ważny parametr i
wierz mi - warto walczyć o każdy zaczepiony ząb.
Miłego.
Irek.N.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.01.12 15:21 v...@i...pl
- 28.01.12 17:05 Fafik
- 28.01.12 17:28 Fafik
- 28.01.12 19:57 Irek N.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta
- 2024-11-28 Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- 2024-11-28 skąd się biorą tacy debile?
- 2024-11-28 JDG i utylizacja sprzetu
- 2024-11-27 Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Bydgoszcz => QA Engineer <=
- 2024-11-28 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-28 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=