  • Data: 2012-01-06 08:32:29
    Temat: Re: Przekaznik elektroniczny
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > niz nominalny. Olac nowoczesnosc i wsadzic zwykly elektromechaniczny
    > przekaznik po byku,
    Po co? stworzyć muzeum i skansen z opieka na lata.

    > czy bez obaw elektroniczny.

    Jakich obaw?
    Maszyny przemysłowe są od 20 lat sterowane Tyrystorami, IGBT,itd.
    Naprawiałem kiedyś taka maszynę Deckel DC30 ze sterownikiem wrzeciona
    Varydin 15kW.
    Podczas naprawiania starałem się zrozumieć tylko dlaczego w 1990 zrobiono
    taka wielką skrzynię
    i upakowano ją pięcioma płytkami, a na każdej scalaki typu bramki i
    pojedyńcze wzmacniacze operacyjne.
    Tak czy inaczej urządzenie było fajne i sterowało perfekcyjnie.
    Zabezpieczone było to trzema bezpiecznikami w obudowie ceramicznej 120 A.
    Podczas naprawy widziałem jak się potrafiły palić żywym ogniem, a
    tyrystorom nic nie było.

    Na początek:
    www.microchip.com/motor
    np.:
    http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/
    An%20Exploration%20of%20Ultra-Low%20Cost%20Motor%20D
    rive%20Design.pdf

    (swoją drogą świetna idea microchipa. Zamiast szukać po stronach wystarczy
    wpisać po adresie www co nas interesuje:
    www.microchip.com/ethernet
    www.microchip.com/clock
    www.microchip.com/eeprom
    www.microchip.com/cokolwiek