    From: "greenman" <e...@f...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Date: Tue, 21 Jul 2009 11:39:19 +0200
    <h3rsgh$rqs$1@news.onet.pl> <h3s05r$m66$1@inews.gazeta.pl>
    <h3s300$92a$1@news.onet.pl> <s...@b...nos>
    <h3sa9i$786$1@inews.gazeta.pl> <h3st0e$1td$1@news.onet.pl>
    <h3tdl4$n9p$1@inews.gazeta.pl> <h3tg6h$eap$1@news.onet.pl>
    <h3tide$8qt$1@inews.gazeta.pl> <h3ul22$a8q$1@news.onet.pl>
    <h3v9ca$j3q$1@inews.gazeta.pl> <h3vacv$t5j$1@news.onet.pl>
    <h402s7$jmg$1@inews.gazeta.pl> <h405j5$1nt$1@news.onet.pl>
    <h41pl1$gis$1@inews.gazeta.pl> <h42a1j$fok$1@news.onet.pl>
    <h42kc4$nam$1@inews.gazeta.pl> <h42phj$o7t$1@news.onet.pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał
    > I co z tego? To ma być argument za kupowaniem FF w celu późniejszego
    > ogladania na telewizozre HD?

    Nie, FF kupuje sie aby miec wiekszy wybor w cale masie szkiel
    do tego formatu, jak komu niezbedny do specyficznej pracy
    APS-C to sobie taki kupi.
    17 mm na FF to cholernie szeroki kat, na wszystkich mniejszych
    matrycach to parodia szerokiego.

    > Taaak... I oczywiście to kolejny argument na rzecz tezy, że warto kupować
    > FF?

    Wierzysz w to, ze ludzie na co dzien ogladajacy setki fotek na HD
    nie beda nigdy niczego drukowac? A jesli zachce im sie drukowac
    to w jakim formacie beda mieli ochote to zrobic - pocztowki?

    > Mam podejzrenie, ze pzryczyna jest dość prozaiczna - brak umiejętności
    > włąściwego wykozrystania możliwości 400D. Bo aparat ten nie jest szczytowym
    > osiągnięciem techniki fotograficznej, ale do zdjeć przeznaczonych do
    > oglądania na telewizorze HD powinien wystarczyć z zapasem.

    Zastanow sie - chcesz przez to powiedziec, ze pomiar matrycowy
    i centralnie wazony dziala identycznie w kazdym body?

    > Opinie z dpreview nie są dla mnie wyrocznią. Pamiętem kilka momentów w
    > których się nieźle wygłupili.

    Rozumiem, ale nie widze sprzecznosci w roznicach pomiedzy rawami i jpegami
    bo zapis jpega jest juz konkretnym przetworzeniem obrazu a efekt
    zelezy tylko od sprzetu i inwencji tworcy algorytmu.

    > I nie dziwię się - ja już też mam dosyć tej jałowej dyskusji. Sugeruję EOT.

    Dzieki Ci za to!
    ---