  • Data: 2009-07-21 15:10:32
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "greenman" <e...@f...pl> napisał:

    > Nie, FF kupuje sie aby miec wiekszy wybor w cale masie szkiel
    > do tego formatu, jak komu niezbedny do specyficznej pracy
    > APS-C to sobie taki kupi.

    Biorąc pod uwagę, że na monitozre lub telewizozre ogląda wielokrotnie więcej
    ludzi niż wykonuje wydruki wielkoformatowe - to raczej FF kupi sobie gdy mu
    będzie niezbędny do specyficznej pracy.

    > 17 mm na FF to cholernie szeroki kat, na wszystkich mniejszych
    > matrycach to parodia szerokiego.

    I co z tego? Nie masz na APS-C krótszych obiektywów niż 17mm? 17mm to w APSC
    dolna granica kita - czy w FF narzekasz że kit nie zapewnia Ci cholernie
    szerokiego kąta?

    > Wierzysz w to, ze ludzie na co dzien ogladajacy setki fotek na HD
    > nie beda nigdy niczego drukowac? A jesli zachce im sie drukowac
    > to w jakim formacie beda mieli ochote to zrobic - pocztowki?

    Uważasz ,że z APSC nie da sie nic większego niż pocztówka wydrukować?
    WSyprowadzę Cię z błędu - można. A co do typowego formatu wydruku - to
    obstawiam, że najczęściej będzie to A4 - bo na taki format pozwalaja
    najczęściej kupowane do domów drukarki. Wydruk w takim formacie wychodzi
    dobrej jakości z dowolnej współczesnej lusztrzanki APSC lub nawet 4/3.

    > Zastanow sie - chcesz przez to powiedziec, ze pomiar matrycowy
    > i centralnie wazony dziala identycznie w kazdym body?

    Nie - chcę powiedzieć, ze tzraba poznać możliwości swojego aparatu i umieć
    je wykorzystać. Jeśli skarżysz się, ze że swojego 400D nie jesteś w stanie
    uzyaskać odbitek które na ekranie telewizora HD wyglądają równie dobrze jak
    z Alfy 900, to oznacza to, ze nie wykorzystujesz możliwości tego aparatu -
    albo masz kiepskie szkła, albo nie potrafisz sobie poradzić z jego obsługą.
    Gdybyś mówił o różnicach w slajdach naświetlanych z plików lub odbitkach w
    formacie 30x45cm lub większym - mógłbym uwierzyć w różnice w matrycy, pzry
    oglądaniu na telewizozre matrycą różnic nie można wytłumaczyć.

    > Rozumiem, ale nie widze sprzecznosci w roznicach pomiedzy rawami i jpegami
    > bo zapis jpega jest juz konkretnym przetworzeniem obrazu a efekt
    > zelezy tylko od sprzetu i inwencji tworcy algorytmu.

    Ano właśnie - i sprzęt dostarcza lepszy materiał wyjściowy (plik RAW), który
    w pzrypadku A900 jest stosunkowo dobry, ale bynajmniej nie najlepszy. Mam
    uwierzyć, że tylko genialni programiści Sony potrafili te dane prawidłowo
    wykorzystać? Wszyscy inni skopali obróbkę?

    EOT.

    > Dzieki Ci za to!

    OK - zatem z mojej strony koniec w tym wątku. Jeśli chcesz - możesz mieć
    ostatni głos - ja już będę milczał.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)