  • Data: 2009-07-19 17:40:26
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: Jester <j...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    cichybartko wrote:

    > A ja tak zapytam jaki ten slajd ma wpływ na wartość fotografii?
    > na ogół obcuje z reprodukcjami w dość słabej jakości (sieć) mimo to
    > prace moich ulubionych fotografów robią piorunujące wrażenie.
    > Mamy dobry druk offsetowy

    Ekhem...
    Raczej nie mamy. To znaczy - teoretycznie mamy (zakładam, że mówimy o
    wydawnictwach zahaczających o albumy a nie o opakowania i firmę
    Rentsch). A w praktyce ogromna więszość tego, co leży w księgarniach
    drukowane jest partyzanckimi metodami i na muzealnych maszynach.
    Pozostałę parę procent to pewnie te wydawnictwa, o których myślisz ;)
    Ale pocieszające jest to, że nie tylko poligrafia tak sobie jeździ, w
    końcu TVN24 też zauważyło, że mnóstwo ludzi kupiło sobie telewizory
    "almost-HD" i puszcza im klipy z Youtube...

    > Pytanie drugie do czego się nadaje slajd poza infantylnymi
    > widoczkami ;), jakie jest jego praktyczne zastosowanie w studio?

    Można założyć bez większego ryzyka, że 95% zdjęć, które szły do druku
    przez ostatnie naście lat PRZED CYFRĄ - to były skany ze slajdów
    średnioformatowych. Reszta to odbitki i przedruki. Negatyw zdarzył mi
    się RAZ - w poligrafii ten nośnik w zasadzie nie istniał, chyba, że
    odbity na papierze...