-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
ws.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sat, 18 Oct 2014 12:22:29 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Przej?cie dla pieszych
In-Reply-To: <5441ad52$0$12626$65785112@news.neostrada.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1410181214250.3620@quad>
References: <1...@m...org> <m1jlss$ali$1@mx1.internetia.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid.141014.invalid>
<m1jqjo$r7f$1@mx1.internetia.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid.141014.invalid>
<m1jsc7$1mj$1@mx1.internetia.pl> <Pine.WNT.4.64.1410142358110.3688@quad>
<m1maig$i6p$1@mx1.internetia.pl> <m1mqlg$1fc$1@node1.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1410160248000.3648@quad>
<m1nnn5$tg4$1@node1.news.atman.pl>
<5441ad52$0$12626$65785112@news.neostrada.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 41
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1413628351 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 18072 83.15.167.123:62019
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2547273
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 18 Oct 2014, Smok Eustachy wrote:
> W dniu 16.10.2014 o 08:13, Witolko pisze:
> /.../
>> Pisz wyraźnie, że chodzi ci o Konwencję Wiedeńską.
>> Konwencja Wiedeńska w tym przypadku nie ma zastosowania,
>> bo PoRD jest ostrzejsze/surowsze i jasno zakazuje wyprzedzania,
>> niezależnie czy pieszy jest na przejściu, czy go nie ma.
>> Pamiętaj, że w wątku mamy przypadek wyprzedzania.
>>
> A jak gościowi po lewej zgasł silnik? Ja bym stanął, puścił ew ludzi
> i pojechał.
No i słusznie.
Zgodnie z literą prawa :)
Z p. widzenia konwencji - legalne.
Tam zakaz dotyczy przypadku kiedy piesi są *na* przejściu (za to
bez względu na przyczyny zdarzeń)
Wg PoRD też legalne, bo tam zapis jest restrykcyjniejszy, ale
warunkowany jest zatrzymaniem się pojazdu W CELU przepuszczenia
pieszych.
Już raz to w tym wątku podkreślałem: z tego powodu w PoRD warunki
dla omijania i wyprzedzania są zapisane OSOBNO.
Trzeba przyznać, że w tym miejscu twórca przemyślał treść.
Skoro stoi bo się zepsuł (więc warunek z PoRD nie jest spełniony
i nie zabrania jazdy), a skoro pieszych nie ma to warunek z konwencji
nie jest spełniony i też można jechać.
To szerokiej drogi :)
Taki zepsuty pojazd implikuje jedynie konieczność "zwolnienia
aż do możliwości natychmiastowego zatrzymania" (w praktyce: wychylenia
się tak żeby widzieć całe pasy) z braku pewności, czy pieszych
na pasach nie ma.
Jedyny "nielogiczny" element jest taki, że po upewnieniu się że
więcej pieszych nie ma, *formalnie* nie wolno przejechać
"za plecami" pieszego, choć znajduje się już po przeciwnej
stronie drogi. Konwencja zabrania.
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 18.10.14 12:14 Gotfryd Smolik news
- 18.10.14 14:18 John Kołalsky
- 19.10.14 06:33 Witolko
- 19.10.14 06:33 Witolko
- 19.10.14 06:35 Witolko
- 19.10.14 10:12 Czesław Wiśniak
- 19.10.14 10:24 Myjk
- 19.10.14 10:39 Artur Miller
- 19.10.14 16:11 Shrek
- 19.10.14 16:21 Shrek
- 19.10.14 16:36 Liwiusz
- 19.10.14 17:10 Shrek
- 19.10.14 18:53 mk4
- 19.10.14 22:47 Witolko
- 19.10.14 23:44 Czesław Wiśniak
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A