  • Data: 2014-10-18 12:22:29
    Temat: Re: Przej?cie dla pieszych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 18 Oct 2014, Smok Eustachy wrote:

    > W dniu 16.10.2014 o 08:13, Witolko pisze:
    > /.../
    >>
    > A jak gościowi po lewej zgasł silnik? Ja bym stanął, puścił ew ludzi
    > i pojechał.

    No i słusznie.
    Zgodnie z literą prawa :)

    Z p. widzenia konwencji - legalne.
    Tam zakaz dotyczy przypadku kiedy piesi są *na* przejściu (za to
    bez względu na przyczyny zdarzeń)
    Wg PoRD też legalne, bo tam zapis jest restrykcyjniejszy, ale
    warunkowany jest zatrzymaniem się pojazdu W CELU przepuszczenia
    pieszych.
    Już raz to w tym wątku podkreślałem: z tego powodu w PoRD warunki
    dla omijania i wyprzedzania są zapisane OSOBNO.
    Trzeba przyznać, że w tym miejscu twórca przemyślał treść.
    Skoro stoi bo się zepsuł (więc warunek z PoRD nie jest spełniony
    i nie zabrania jazdy), a skoro pieszych nie ma to warunek z konwencji
    nie jest spełniony i też można jechać.

    To szerokiej drogi :)

    Taki zepsuty pojazd implikuje jedynie konieczność "zwolnienia
    aż do możliwości natychmiastowego zatrzymania" (w praktyce: wychylenia
    się tak żeby widzieć całe pasy) z braku pewności, czy pieszych
    na pasach nie ma.
    Jedyny "nielogiczny" element jest taki, że po upewnieniu się że
    więcej pieszych nie ma, *formalnie* nie wolno przejechać
    "za plecami" pieszego, choć znajduje się już po przeciwnej
    stronie drogi. Konwencja zabrania.

    pzdr, Gotfryd