eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaProstownik rozruchowy ze spawarki.Re: Prostownik rozruchowy ze spawarki.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Padre <P...@n...net>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Prostownik rozruchowy ze spawarki.
    Date: Sun, 14 Mar 2010 01:52:13 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 42
    Message-ID: <hnhbvp$d2d$1@news.onet.pl>
    References: <hn93cv$7di$1@news.interia.pl> <hna7t4$ee3$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hnbji0$8ep$1@news.onet.pl> <j...@4...com>
    <hnf3dk$7qb$1@news.onet.pl> <9...@4...com>
    <hnh1p0$mvt$1@news.onet.pl> <2...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: 178-36-4-65.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1268527929 13389 178.36.4.65 (14 Mar 2010 00:52:09 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 14 Mar 2010 00:52:09 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.8) Gecko/20100227
    Thunderbird/3.0.3
    In-Reply-To: <2...@4...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:26253
    [ ukryj nagłówki ]


    >> A to jest niezdrowe dla silnika
    >
    > a) mam spore watpliwosci,
    Od co najmniej kilkunastu lat zaleca się rozgrzewanie silnika podczas
    spokojnej jazdy, zdecydowanie lepsze jest wtedy smarowanie i szybciej
    cały silnik i olej osiągają właściwą temperaturę, obieg oleju również
    uczestniczy w przenoszeniu ciepła w obrębie bloku silnika a nawet
    najlepszy olej syntetyczny ma optymalne parametry pracy w temperaturze
    bliższej 80* a nie -20*, oczywiście współczesne silniki bez problemu
    znoszą pierwsze 200 tys. km. bez żadnej dbałości w każdych warunkach ale
    potem koszty wielu napraw sięgają tysięcy złotych dla tego jestem fanem
    silników gaźnikowych i zero elektroniki poza bezstykowym zapłonem,
    przynajmniej nie robią kosztownych niespodzianek :)

    Dla mnie luksusem nie jest wypasiona bryka tylko auto tanie w
    eksploatacji, bardzo tanie w serwisie ale niezawodne po roku, i po
    piętnastu latach ale ja już stary jestem...

    > b) przeciez nie bede szyb skrobal zeby sie dowiedziec ze auto nie
    > zapali :-)

    Dla tego wolę opcję nie skrobania ani lodu ani omiatania śniegu:) w
    elektrycznych systemach postojowych trzecim elementem po grzałce silnika
    i kabiny jest automatyczna ładowarka akumulatora, wtedy nie ma opcji
    p.t. "nie zapali"
    >
    >> kosztuje dodatkowe paliwo.
    >
    > A ile pali zimny silnik w czasie jazdy :-)

    zdecydowanie więcej niż ciepły ale mniej niż strata benzyny na jego
    rozgrzanie na postoju
    >

    >
    > Hm, w sumie to chyba cieplo z benzyny drozsze niz pradu.
    W czasie jazdy jest darmowe ale na postoju kosztuje.

    dla tego warto ogrzać prądem jeśli ma się taką możliwość, zwłaszcza
    jeśli nie ma się garażu, webasto daje luksus przy uniezależnieniu się od
    gniazdka 230V ale jest drogie i pali sporo paliwa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: