eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProśba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPFRe: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl
    !209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!69.16.185.11.MISMATCH!npeer
    01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com
    !nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    From: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <4f859bc3$0$26707$65785112@news.neostrada.pl> <op.wcl0wqb6pq3u2r@tech>
    In-Reply-To: <op.wcl0wqb6pq3u2r@tech>
    Subject: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
    Date: Wed, 11 Apr 2012 19:10:54 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    Lines: 33
    Message-ID: <4f85bb2a$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.29.229.149
    X-Trace: 1334164267 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1316 83.29.229.149:61460
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2466
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2443742
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "MM" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:op.wcl0wqb6pq3u2r@tech...
    > Kolega niech sobie kupi "benzynę" jeżeli jeździ tylko po parę kilometrów.
    >
    > Zasada jest dość prosta, aby nastąpiło wypalenie DPFa, muszą być spełnione
    > takie warunki:
    >
    > rozgrzany układ wydechowy, czyli jazda przed dłuższy czas z większymi
    > obrotami np >2,5
    > wtedy sterownik zwiększa dawkę paliwa co powoduje zwiększenie temperatury
    > spalin i wypalania sadzy.
    > Podczas tankowania w dodawany jest specjalny płyn, który znajduje się przy
    > zbiorniku (np w silnikach PSA).
    >
    > Sterownik kontroluje ciśnienie i jeżeli jest nieodpowiednie, stwierdza że
    > filtr jest zapchany i trzeba go wypalić
    >
    > A że kolega robi krótkie dystanse to filtr nie może się oczyścić.
    >
    > Ja tak to widzę ;)

    Ale kolega praktycznie jeździ tylko w trasie. Wygląda na to, że algorytm
    włączający czyszczenie jest spartaczony - ale mniejsza o to, niech męczy
    ASO, za coś pieniądze wzięli. Chodzi o sam powód przenikania paliwa do
    oleju - dlaczego? Paliwo sie nie dopala - może za dużo jest dodawane? A może
    włącza się za często (coś się spieprzyło, np. czujnik ciśnienia)? Ten filtr
    jest płukany, nie przepalany? Zmiana oleju pomoże (w to szczerze wątpię)?
    Generalnie to idiotyczne rozwiązanie - ze względu na wątpliwą ekologiczność,
    oraz problemy z olejem.

    --
    Yogi(n)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: