  • Data: 2012-04-11 19:09:21
    Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
    Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 04/11/2012 06:55 PM, Yogi(n) wrote:

    > Przez "syf " miałem na myśli cząstki stałe właśnie.
    > Czyli ekologiczny to on jest tylko z nazwy (możemy przyjąć, że emisja
    > inaczej się rozkłada, to znaczy zamiast równomiernie przez cały czas, to
    > od czasu do czasu pojawia się pik, i, jesli dobrze trafi, to dzieje się
    > to na wsi a nie w mieście). Innymi słowy, silnik spełnia normy
    > ekologiczne o ile diagnosta zrobi pomiar w odpowiednim momencie ;-)

    Można by tak powiedzieć ;-) Takie rozwiązania może i sprawdzają się w
    cywilizowanym kraju gdzie są miejsca gdzie można dłużej pojechać ze
    stałą prędkością/obrotami ale w Polsce jak widać średnio.

    > OK, a dlaczego to skutkuje przyrostem poziomu oleju? Rozumiem, że
    > dodatkow paliwo sie nie dopala tak, jak powinno i trochę zostaje - ale
    > dlaczego wpływa na ilość oleju? W którym miejscu znajduje się ten filtr,
    > że paliwo dostaje się do oleju? Czy zawsze, gdy mieszanka jest za
    > bogata, ON przedostaje się oleju silnikowego? Dlaczego nie rośnie poziom
    > oleju po codziennym uruchomieniu ssania? - może ilości paliwa
    > "dodatkowgo" przy ssaniu są o wiele mniejsze niż przy dopalaniu filtra?

    DPF jest w układzie wydechowym. Paliwo do oleju dostaje się jedną drogą,
    wtryskiwacz - cylinder - pierścienie - miska. Jeżeli paliwa jest sporo
    to zawsze pójdzie w olej albo wydech (bardzo ekologiczne). Jak byś
    pojechał dłużej na ssaniu to też mógłbyś mieć paliwo w oleju, ale ssanie
    chodzi relatywnie krótko.

    > I jaki związek z tym przyrostem może mieć rodzaj oleju? Mazda zaleca
    > olej, który ogranicza/eliminuje zjawisko - ściema marketingowa, czy
    > rzeczywiście pomaga?

    Tego to nie wiem.

    --
    Artur