eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProśba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPFRe: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: MM <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
    Date: Wed, 11 Apr 2012 18:47:04 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 34
    Message-ID: <op.wcl0wqb6pq3u2r@tech>
    References: <4f859bc3$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-77-5-29.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed; delsp=yes
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1334162800 626 89.77.5.29 (11 Apr 2012 16:46:40 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Apr 2012 16:46:40 +0000 (UTC)
    X-User: kontogrup
    User-Agent: Opera Mail/11.62 (Win32)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2443733
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 11-04-2012 o 16:56:55 Yogi(n) <y...@k...pl> napisał(a):

    > Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli),
    > który ma problem z rosnącym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF,
    > a właściwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie
    > oleju paliwem. Czy ktoś mógłby mi w kilku zdaniach wyjaśnić na czym to
    > polega - to znaczy filtr jest czyszczony paliwem (?) i potem to ścieka
    > do miski olejowej? Nie za bardzo mogę sobie to wyobrazić.
    > Wygooglałem, że w mazdach radzą sobie z tym problemem stosując specjalny
    > olej przeznaczony dla mazdy, ale jak olej mógłby w tym pomóc.
    > Poza tym, całe to czyszczenie DPF polegające na dopalaniu - przecież,
    > jeśli dobrze rozumiem, taki filtr służy d tego, żeby ograniczyć emisję
    > "syfu", ale skoro jest czyszczony, to co jakiś czas ten syf pojawia się
    > w spalinach właśnie dzięki dopalaniu - gdzie tu "ekologia"?
    >

    Kolega niech sobie kupi "benzynę" jeżeli jeździ tylko po parę kilometrów.

    Zasada jest dość prosta, aby nastąpiło wypalenie DPFa, muszą być spełnione
    takie warunki:

    rozgrzany układ wydechowy, czyli jazda przed dłuższy czas z większymi
    obrotami np >2,5
    wtedy sterownik zwiększa dawkę paliwa co powoduje zwiększenie temperatury
    spalin i wypalania sadzy.
    Podczas tankowania w dodawany jest specjalny płyn, który znajduje się przy
    zbiorniku (np w silnikach PSA).

    Sterownik kontroluje ciśnienie i jeżeli jest nieodpowiednie, stwierdza że
    filtr jest zapchany i trzeba go wypalić

    A że kolega robi krótkie dystanse to filtr nie może się oczyścić.

    Ja tak to widzę ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: