    From: "slawek" <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    <b...@f...googlegroups.com>
    <4c66e9ae$0$27047$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@d...googlegroups.com>
    <4c67963d$0$22815$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@t...googlegroups.com>
    <4c67d61f$0$21009$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@x...googlegroups.com>
    Subject: Re: Prośba o radę : programista bez dyplomu ?
    Date: Mon, 16 Aug 2010 09:45:58 +0200

    Użytkownik "Maciej Sobczak" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    dyskusyjnych:e071556a-b944-4973-9d89-7e28d0b3aee9@x2
    1g2000yqa.googlegroups.com...
    > A u Ciebie są nierówne szanse?

    Bo tobie wydaje się, że to ty będziesz Sprite a inni pragnienie. Vice versa!

    Ja tam się nie znam, ale niektórzy np. lubią oblewać wszystkich, ot dla
    sportu. Publiczną tajemnicą jest, że egzamin na prawo jazdy można zdawać
    wiele razy, bo daje to dodatkową kasę legalnie naliczaną za egzamin.

    > Prawo jazdy? Czymś się to różni?

    No, to wiem jakie będzie pytanie nr. 1. - "czym się różni samochód od
    komputera"? Śmieszne prawda?

    Przy okazji: teraz właśnie jakieś dwie małe firmy kłócą się podobno o to,
    czy telefon komórkowy to to samo co komputer... bo podobno licencja na soft
    obejmowała komputery - a soft włożono w telefoniki.

    > Ale uwaga, drobna różnica: informatyków (kierowców, tłumaczy, itd.)
    > potrzeba więcej, niż 1.

    Zależy gdzie. Jeżeli potrzeba aż tak wielu - to bierzemy wszystkich, z
    łapanki, byle trafiali paluchami w klawiaturę.

    > Czyli zgadzasz się, że jest to system sprawdzony i z dobrze
    > rozpoznanymi konsekwencjami.

    Tak, z dobrze rozpoznanymi konsekwencjami: kompletny zastój rozwoju
    cywilizacji i ruchawki takie jak Gordona.

    > Tego jeszcze nie rozstrzygnęliśmy. W zasadzie nie widziałem jeszcze

    Liczba mnoga to skąd ci wyskoczyła? Tego to tylko ty nie rozstrzygnąłeś.

    Ja mam dobrze wyrobione zdanie i dobrze się bawię, patrząc jak kiepscy (bo
    polscy) informatycy próbują okopać się na szańcach. Drobna uwaga, jeżeli
    ktoś poczuł się urażony: ani Windows, ani Linux nie zostały opatrzone
    nalepką "produkt polski, produkowany wyłącznie z krajowych programistów".
    Szczerze sobie, gęgacze, odpowiedzcie - jakie są szanse, aby w USA czy
    gdziekolwiek zatrudnili was tylko dlatego, że polscy programiści są
    profesjonalnie the best i ogólnie najpiękniejsi? Że wystarczy tylko
    wyrecytować kawałek Mickiewicza i zanucić Szopena - a już przyjmą was, a nie
    np. rodzimego chowu absolwenta Harwardu, Cambridge czy Sorbony - i to za
    stawkę 2x norma?

    slawek